Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@22:00:44 GMT

محکومیت پزشک کشیک در مرگ پسر جوان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۲۶۶

محکومیت پزشک کشیک در مرگ پسر جوان

«ایران» نوشت: اواسط خرداد سال 93، «آرمین» 26 ساله هنگام کارکردن در بالکن خانه ناگهان تعادلش به‌هم خورد و به پایین سقوط کرد.

مادر آرمین که پس از مرگ شوهرش، این پسر تنها همدم و مونس سال‌های تنهایی‌اش بود با دیدن پیکر غرق به خون او وحشت زده فریاد می‌زد و از همسایه‌ها کمک می‌خواست. از آنجا که این جوان با پا به زمین افتاده و سپس سرش با کفپوش حیاط برخورد کرده بود علاوه بر شکستگی‌های شدید در ناحیه کمر و پاهایش، اندام‌های داخلی‌اش نیز آسیب جدی دیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رساندن «آرمین» به بیمارستان، پزشک کشیک پس از معاینه بیمار دستور بستری او در‌ آی سی یو را داد. آزمایش‌ها و عکسبرداری‌ها انجام شد و سرانجام 18 ساعت بعد «آرمین» زیر تیغ جراحی رفت.

اما این عمل جراحی کارساز نبود چراکه آسیب وارد شده به پای این جوان، به حدی جدی بود که احتمال قطع عضو وجود داشت اما با توجه به سن بیمار، پزشکان تلاش زیادی کردند تا از این اتفاق جلوگیری کنند. به این ترتیب جراحی دوم نیز انجام شد اما حال پسر جوان رو به وخامت گذاشت. هر روز که می‌گذشت وضعیت بیمار بدتر می‌شد و سرانجام 10 روز بعد روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

شکایت از کادر درمانی

پس از این اتفاق با شکایت مادر «آرمین» به شعبه نهم دادسرای ناحیه 19 تهران، پرونده به دستور بازپرس برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد.

کمیسیون سه و سپس پنج نفره تشکیل شد و اعضای کمیسیون پس از بررسی شواهد و مدارک، با توجه به اینکه نخستین جراحی 18 ساعت پس از انتقال مصدوم به بیمارستان و عمل دوم سه روز بعد از آن انجام شد، علت مرگ را آمبولی ریوی اعلام کردند و پزشک کشیک را به‌دلیل تاخیر در شروع درمان و تعیین درمان نامناسب 15 درصد مقصر شناختند.

با اعلام نظریه پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی صادر و موضوع برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مدارک و نظریه پزشکی قانونی، دکتر کشیک را به پرداخت 3 میلیون و 600 هزار تومان جریمه نقدی به جای یک سال حبس از جنبه عمومی جرم و پرداخت 15 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد به پرونده مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متخلف به اتهام گران فروشی در عرضه خدمات آموزشی به ارزش هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.   سید مرتضی مدنی افزود: این شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر مرتبه اول، متخلف را به پرداخت ۷۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف، جزای نقدی محکوم کرد.   وی گفت: با گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشهد این پرونده برای بررسی و اعمال قانون در تعزیرات حکومتی تشکیل شده بود.

دیگر خبرها

  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد