Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران با اشاره به تلاش شهرداری در ارائه خدماتی به عاشقان امام حسین در کربلای معلی اظهار کرد: حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم اربعین حسینی بیانگر عشق به امام حسین و تقویت بنیه‌های این حرکت نمادین ضد ظلم و ستم است از این رو با توجه به شرکت گسترده مردم شریف تهران در مراسم اربعین شهرداری تهران در دوران مدیریت قالیباف با ایجاد تسهیلاتی در شهر مقدس کربلا در دلدادگی مردمی در صحنه اربعین ایفاگر نقش کوچکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این‌باره افزود: در نتیجه تفاهم با شهرداری و استانداری شهر کربلا شهرداری تهران تلاش داشت تا با ایجاد تسهیلاتی تردد و دسترسی‌های خدماتی را برای شهروندان تهرانی و عموم زائران حسینی فراهم کند. از جمله ویژگی‌های بستر‌سازی و استفاده از ظرفیت دینی مدیران و کارکنان شهرداری می‌توان به مشارکت رایگان آن‌ها بدون دریافت اضافه‌کاری در ارائه خدمات به زائران اشاره کرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با استانداری و شهرداری کربلا عده‌ای از کارگران و مدیران در تقسیم کاری با کارگران شهرداری کربلا در رفت و روب شهر و خدمات بهداشتی به زائران سهم قابل توجهی داشتند. اتومبیل‌های حمل زباله و حمل آب، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار از جمله خدماتی بود که در اختیار زائران اربعین قرار داده می‌شد.

چمران با اشاره به اعم فعالیت‌های شهرداری در مراسم اربعین تصریح کرد: بیشترین فعالیت شهرداری تهران در مراسم پر شور اربعین حسینی در سال‌های گذشته ارائه فعالیت‌های خدماتی بوده است. مدیران و کارگران یاد شده صبح‌ها در سطح شهر کربلا مستقر می‌شدند تا ذیل وظیفه خود به زائران خدمات‌رسانی کنند. این نیرو‌ها در یکی از بزرگترین پارک‌های کربلا کار خود را از سحر تا پاسی از شب انجام دادند.

وی درباره میزان هزینه‌های خدماتی در مراسم اربعین حسینی گفت: در نخستین سال‌ها تقریباً بودجه‌ای ۵ میلیارد تومانی به این موضوع اختصاص داده شده بود که بعد از آن تا ۱۰ میلیارد تومان نیز افزایش یافت.

رئیس سابق شورای شهر تهران در پایان با اشاره به سایر خدمات رفاهی شهرداری در مراسم اربعین حسینی گفت: از جمله موضوعات مهمی که در جمع میلیونی زائران ایرانی در لب مرزهایی، چون مهران، شلمچه و چذابه بسیار حائز اهمیت بود احداث پارکینگ‌هایی برای تردد و توقف خودرو‌های زائران بود از این رو با توجه و همراهی شهرداری شهر‌های یاد شده مدیریت شهر تهران نیز در امر احداث پارکینگ نقش ویژه‌ای داشت به نحوی که بعد از آن از سوی شهرداری قصر شیرین از شهرداری تهران برای احداث پارکینگ دعوت به عمل آورده شد، اما این کار به دلیل پایان خدمت قالیباف به سرانجام نرسید و عملیاتی نشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری عشق امام حسین شهرداری تهران کربلا استفاده از ظرفیت شورای شهر تهران زباله شورای شهر شهر تهران زباله شورای شهر تهران شهرداری شهرداری تهران کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود