Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@17:51:37 GMT

بازداشت شهروند چینی در آمریکا به اتهام جاسوسی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۳۵۳

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جی چائوکن به تهیه اطلاعات شخصی هشت شهروند آمریکایی که برخی از آنها مقاطعه کار دفاعی این کشور هستند، برای سازمان اطلاعات چین متهم است.

این شهروند چینی ۲۷ ساله که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای تحصیل در مهندسی برق و با ویزای دانشجویی وارد شیکاگو شده بود به یک فقره جاسوسی از جانب دولتی خارجی متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی کل آمریکا جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

براساس تاییدیه دادگاه، این فرد ۲۷ ساله به عنوان افسر عالی رتبه اطلاعاتی در وزارت امنیت کشور چین فعالیت می‌کند که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات شهروندی و مدنی را برعهده دارد و مسئول ضد اطلاعات و اطلاعات خارجی و همچنین امنیت سیاسی است.

تمامی هشت شهروند آمریکایی که این فرد چینی درباره آنها تحقیقات انجام داده، شهروندانی هستند که تابعیت این کشور را به دست آورده و اصالتا اهل چین یا تایوان هستند و در بخش‌های علوم و تکنولوژی آمریکا فعالیت دارند.

در تاییدیه دادگاه فدرال که توسط بازرس اف.بی.آی، مسئول رسیدگی به امور جاسوسی ارائه شده، آمده که در میان این هشت نفر یک مهندس است که در یکی از عالی رتبه‌ترین تامین کنندگان موتورهای هواپیما برای هواپیماهای تجاری و نظامی فعالیت دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا، براساس اعلام پلیس انگلیس، ۲ بازیکن ۱۹ ساله شاغل در لیگ برتر این کشور به اتهام تجاوزی که ۱۹ آوریل گزارش شده بود، بازداشت شدند.

به گفته پلیس، نفر اول به ظن معاونت در جرم روز شنبه و دومین بازیکن نیز یک روز بعد به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

پلیس انگلیس هویت این ۲ بازیکن و باشگاه یا باشگاه‌هایی را که آنها در آن عضویت دارند، افشا نکرده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟