Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از اعضای سازمان ملل خواست تا از احیای دموکراسی در ونزوئلا حمایت کنند، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را بر همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا و چند تن از متحدان ارشدش اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام شش تن از مقامات ارشد و نزدیک نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را تحریم می‌کند که شامل دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور و ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا می‌باشد و همچنین یک جت شخصی ۲۰ میلیون دلاری را که گفته می‌شود متعلق به یکی از مقامات ارشد این کشور است، مصادره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام فشارها بر دولتی را افزایش می‌دهد که به شدت به خاطر فروپاشی اقتصادی و تضعیف دموکراسی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما این اقدام از نظر مادی تلاش‌های واشنگتن را برای تحت فشار گذاشتن مقامات قدرتمند حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا تغییر نمی‌دهد؛ مقاماتی که تاکنون هیچگونه تمایلی را برای واگذاری قدرت یا مذاکره درخصوص گذار قدرت نشان نداده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: امروز سوسیالیسم کشور نفت‌خیز ونزوئلا را ورشکسته کرده و مردم این کشور را گرفتار فقر کرده است. ما از تمامی کشورهایی که در این نشست گردهم آمده‌اند می‌خواهیم تا در حمایت از احیای دموکراسی در ونزوئلا به ما بپیوندند.

مقامات افزودند: به طور مجزا گروهی از کشورهای آمریکای لاتین امروز (چهارشنبه) شکایتی را علیه دولت مادورو به خاطر نقض حقوق بشر در نیویورک ارائه خواهند داد و خواستار انجام تحقیق حول محور این نقض‌های حقوق بشر توسط دادگاه کیفری بین‌الملل می‌شوند.

به گفته دو مقام آگاه از این برنامه ترو، کلمبیا، ‌پاراگوئه، شیلی و آرژانتین در ارائه این ابتکارعمل علیه دولت ونزوئلا به کانادا خواهند پیوست.

تحت حکومت مادورو، ونزوئلا قدرت‌های پارلمان را محدود کرده، سیاستمداران اپوزیسیون را به زندان انداخته و یک کنگره موازی با قدرت‌های نامحدود ایجاد کرده است.

تورم در حال حاضر در ونزوئلا ۲۰۰ هزار درصد است و دسترسی به موادغذایی و دارو از جمله برنج و آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار دشوار است. این مساله باعث تشدید مهاجرت دسته‌جمعی مردم ونزوئلا به کشورهای همجوار آمریکای لاتین شده است.

واکنش مادورو

در واکنش به تحریم‌های جدید دولت آمریکا نیکولاس مادورو این تحریم‌ها را که علیه شماری از مقامات ونزوئلا و متحدان نیکولاس مادورو از جمله همسر رئیس جمهوری این کشور وضع شده "بزدلانه" خواند.

رئیس جمهوری ونزوئلا اظهار داشت: به سیلیا کار نداشته باشید! به خانواده کار نداشته باشید! بزدل نباشید! تنها جرم او این است که همسر من است. از آنجا که آنها دستشان به مادورو نمی‌رسد سراغ سیلیا رفته‌اند.

سیلیا آدلا فلورس مادورو، همسر رئیس جمهوری ونزوئلا یکی از چهار نفری است که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است. معاون رئیس جمهوری، وزیر اطلاعات، وزیر دفاع و یکی از فرماندهان ارتش از دیگر مقاماتی هستند که از سوی واشنگتن تحریم شده اند.

مادورو اظهار داشت: من در احاطه افرادی هستم که تحریم شده‌اند. از دونالد ترامپ متشکرم که من را با افرادی که دارای کرامت هستند احاطه کرده است. همه تحریم‌ها نه تنها غیرقانونی و بی‌فایده است بلکه یک مدال برای ما انقلابی‌ها است.

مادورو می‌گوید وی قربانی یک جنگ اقتصادی به رهبری دشمنانی تحت حمایت آمریکا شده است.

وی محدود کردن آزادی‌های سیاسی را رد کرده و تاکید دارد که رهبران اپوزیسیون توطئه‌های ترور را برنامه‌ریزی کرده و تلاش کرده‌اند تا وی را از طریق اعتراضات خیابانی خشونت آمیز سرنگون کنند.

مادورو افزود: اظهارات ترامپ در سازمان ملل اذعانی به تاریخ استعمارگری آمریکا در این منطقه بود.

دولت ترامپ از سال ۲۰۱۷ میلادی چندین دور تحریم علیه دولت مادورو اعمال کرده است.

در همین حال گروهی از سناتورهای آمریکایی نیز اعلام کردند قانونی را در نظر گرفته‌اند که قصد دارد با تشدید تحریم‌ها و ارائه کمک بشردوستانه ۴۰ میلیون دلاری به بحران ونزوئلا رسیدگی کند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز به طور جداگانه اعلام کرد: واشنگتن یک کمک ۴۸ میلیون دلاری دیگر برای شرکایش در این منطقه تامین می‌کند تا با بحران بشردوستانه‌ای که به دنبال افزایش مهاجرت مردم ونزوئلا به وجود آمده، مقابله کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران