Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مشاور امور بانوان سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران گفت: براي بانوان کارآفريني که بخواهند در شهرک ها و يا نواحي صنعتي فعاليت کنند، مشوق ها و تسهيلاتي پيش بيني شده است.

به گزارش ايرنا، پريچهر سلطاني شامگاه سه شنبه در نشست توانمندسازي زنان کارآفرين در راستاي حمايت از توليد کالاي ايراني اظهار داشت: مبلغي که توليدکننده يا صنعتگر بايد در ابتداي کار براي خريد زمين پرداخت کند، از بانوان چهار درصد قيمت اوليه اخذ و مابقي نيز در اقساط 60 ماهه دريافت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با معرفي بانوان کارآفرين به جامعه، انگيزه فعاليت و پويايي آنان بيشتر خواهد شد، اين در حاليست که زنان کارآفرين ايران در بيشتر عرصه هاي کارآفريني حضور دارند ولي به جامعه معرفي نشده اند.
سلطاني يادآور شد: براي توسعه کارآفريني توسط بانوان و حمايت از آنان در حوزه صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي عزم جدي شده و اين امر نياز به همکاري و حمايت هاي قانوني و جدي بانک ها دارد.
وي با بيان اينکه هم اکنون 50 درصد از جمعيت کشور را زنان تشکيل مي دهند، گفت: برنامه ريزي براي حضور فعال زنان در بخش اقتصاد ضروري است و‌ با توجه به هدف گذاري مشارکت 30 درصدي زنان در مديريت کشور تا سال 1400 لازم است از ظرفيت ها و تجارب بانوان به صورت جدي استفاده شود.
مشاور امور بانوان سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران تاکيد کرد: جامعه بانوان کارآفرين و دانش آموخته آماده ورود به عرصه کارآفريني، نياز جدي به مشاوره کسب و کار دارند که اين مشاوره بايد از آغاز کار شروع شود و تا رسيدن به موفقيت ادامه يابد و بايد اين افراد را به سرمايه گذاري در کسب و کارهاي مختلف تشويق کرد.
وي با اشاره به شکل گيري شوراي توسعه و تعاون زنان کارآفرين در سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي، گفت: رئيس اين شورا در استان ها مديرکل امور بانوان و دبيري آن برعهده مشاور بانوان شهرک هاي صنعتي است.
سلطاني هدف از ايجاد اين شورا را افزايش نقش زنان در توسعه پايدار، توسعه کمي و کيفي حضور زنان کارآفرين در عرصه توليد و صنعت، ارتقاء بهره وري، افزايش توان مديريتي و همچنين ارتقاء نقش اقتصادي و اجتماعي بانوان عنوان کرد.
مشاور امور بانوان سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران يادآور شد: استان ايلام داراي ظرفيت هاي مناسبي براي سرمايه گذاري است که زنان مي توانند با تلاش از اين پتانسيل بهره برده و توانمندي هاي خود را به منصه ظهور برسانند.
وي گفت: زيرساخت‌هايي که ما براي فعاليت‌هاي اقتصادي فراهم کرده‌ايم براي زنان و مردان داراي شرايط تساوي بوده اما بايد بپذيريم در استان ايلام حضور زنان در عرصه هاي اقتصادي و سرمايه گذاري کمرنگ است که بايد در صورت وجود موانع آنها را رفع کرد.
سلطاني به ظرفيت اربعين در ايلام اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد ميليوني زائران اربعين زنان کار آفرين مي توانند از اين موقعيت بهره برده و در زمينه هاي مختلف براي خود درآمد زايي کنند.
مديرکل امور بانوان استانداري ايلام نيز در اين نشست گفت: افزايش آگاهي زنان و توسعه توانمندي هاي آنان نقش مهمي در ارتقا سطح فرهنگي، اجتماعي و علمي جامعه دارد زيرا يکي از شاخص هاي توسعه يافتگي هر کشور ارتقا شاخص هاي مربوط به زنان است.
مريم شاديوند افزود: زنان ايلامي در بسياري از حوزه ها بخوبي توانمندي هاي خود را متناسب با شرايط توسعه داده و در همه بخش ها جايگاه مناسبي دارند.
وي با بيان اينکه جمعيت فعال اقتصادي استان 36.1 درصد است که 19.1 درصد آن را زنان تشکيل مي‌دهند، تصريح کرد: 63 درصد جمعيت استان از نظر اقتصادي غيرفعال هستند که 81 درصد اين جمعيت را زنان تشکيل مي‌دهند که اين نکته بسيار در خور تآمل است.
شاديوند با بيان اينکه بيس از 15 هزار و 600 نفر از زنان ايلامي در 71 رشته صنايع دستي فعال هستند، ادامه داد: تعداد 433 واحد تعاوني توسط زنان و 43 صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در استان توسط بانوان مديريت مي‌شوند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري ايلام از دختران و زنان مناطق مختلف استان خواست با شناسايي استعدادهاي خود در اين مسير گام بردارند و بر اساس علايق و توانمنديهاي خود در پي خلق فرصت‌هاي اشتغال با عنايت به شرايط موجود برآيند.
وي تاکيد کرد: زنان کارآفرين از آموزش‌هاي ارگان ها و نهادهاي مختلف از جمله دفتر امور بانوان جهاد دانشگاهي و غيره در اين راستا استقبال کنند.
7178/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد