Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای خواستار شفاف سازی در مورد استفاده از کارت‌های بازرگانی و سوء استفاده از آن شد.

در نامه محمد شریعتمداری خطاب به اتاق بازرگانی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و وزارت اقتصاد آمده است: قابل توجه آن دسته از دارندگان کارت‌های بازرگانی که کارت خود را در اختیار دیگران قرار دادند، توجه کنند که بر اساس بخشنامه‌ مورخ ۲۷ شهریور ۹۷ وزارت صنعت معدن و تجارت صادرکنندگانی که اقدام به صادرات می‌کنند، باید فاکتور خرید و کارت بازرگانی به اسم یک شخص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که فاکتور خرید به اسم صاحب کالا باشد، ولی از کارت بازرگانی شخص دیگری استفاده کند، صاحب کارت بازرگانی تحت پیگرد مراجع قضایی قرار گرفته و شامل جریمه‌های نقدی سه برابر ارزش کالای صادراتی می‌شود. همچنین کارت بازرگانی شخص ظرف مدت یک ماه باطل خواهد شد.

این بخشنامه از ۷ مهر ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی افزایش قیمت ارز و تعهد صادرکنندگان برای ارائه ارز در سامانه نیما، زنگ هشدار استفاده از کارت‌های اجاره ای در بخش صادرات به صدا درآمده بود تا از این طریق امکان رهگیری ارز صادراتی وجود نداشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سعید راد مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با ارسال نامه ای به اداره های کل غله و خدمات بازرگانی استانها،  دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال 1403  را اعلام کرد.

در این دستور العمل آمده است استفاده از سامانه نرم افزاری معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفاب) در مرکز خرید توافقی برای خرید گندم توسط بخش خصوصی نیز الزامی است. متن این دستورالعمل  به شرح زیر است.

جداول خرید تضمینی گندم در سال 1403 ابلاغ شد

با عنایت به بند 13 ابلاغیه شماره 0203470 مورخ1403.01.14 مقام عالی وزارت و رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تصویر (پیوست بدینوسیله دستورالعمل اجرایی خرید توافقی گندم توسط بخش غیر دولتی جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

(1) در گام نخست و در فرصت زمانی مناسب لازم است اطلاع رسانی به صنوف و صنایع مرتبط با گندم و آرد از سوی تشکل ها و انجمنهای صنفی ذیربط به نحو مقتضی صورت پذیرفته تا متقاضیان از ضوابط خرید توافقی مندرج در این دستورالعمل به نحو مطلوب اطلاع حاصل نمایند.

(2) در گام بعدی جمع بندی درخواست‌های متقاضیان توسط تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ذی‌ربط انجام و پس از بررسی صلاحیت آنان از طرف تشکل‌های مذکور با ذکر نوع گندم، مقدار و استان مورد نظر به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استانها معرفی شوند.

(3) متقاضی یا نماینده وی نسبت به اعلام مراکز خرید پیشنهادی به تفکیک شهرستان و با ذکر آدرس دقیق محل مورد نظر به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اقدام نماید.

(٤) اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با در نظر گیری محل استقرار مراکز خرید تضمینی و با رعایت حد فاصل بین مراکز خرید و تسهیل در روند خرید، نسبت به تایید محل پیشنهادی متقاضی و یا اعلام محل جدید جهت ایجاد مرکز خرید اقدام و مراتب را حداکثر ظرف مدت 3 روز کاری از زمان اخذ پیشنهاد متقاضی به وی اعلام می‌نماید.

(5)اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اسامی متقاضیان را به همراه مقدار و مدت زمان خرید توافقی گندم را به اداره کل هماهنگی خرید داخلی جهت صدور مجوز خرید از طریق سامانه سیفاب ارسال نماید.

اهم ضوابط خرید توافقی توسط بخش غیر دولتی به شرح زیر بوده و رعایت آن الزامی است:

1) خرید صرفاً از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی درج گردیده مجاز است. به همین منظور استفاده از سامانه نرم افزاری معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفاب) در مرکز خرید توافقی الزامی است.

تبصره: از تعریف اشخاص غیر کشاورز به عنوان خدمات دهندگان در سامانه سیفاب اکیداً خودداری گردد.

2) خرید گندم صرفاً در محل‌های تایید شده و با نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام می‌پذیرد.

3)قبل از شروع عملیات خرید گندم توسط متقاضیان در مراکز اعلامی، مراتب از سوی آنان به آن اداره کل جهت اعمال نظارت‌های لازم منعکس گردد. بدیهی است به درخواست‌های واصله پس از انجام خرید توسط متقاضی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4) متقاضی مکلف به ثبت و ضبط عملیات خرید در سامانه سیفاب و ارایه فهرست اسامی کشاورزان با ذکر مقدار و ارزش گندم‌های خریداری شده که به تأیید نماینده اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان رسیده است می‌باشد.

5) برای گندم های خریداری شده باید رسید خرید در سربرگ متقاضی چاپ و به تایید متقاضی، کشاورز رسیده و یک نسخه تحویل کشاورز گردد.

6) باسکول مورد استفاده در مراکز می‌بایست گواهی استاندارد داشته و دارای نشانگر دو طرفه بوده و در زمان خرید و خروج کالا از انبار دارای اعتبار باشد.

7)مراکز خرید به هیچ وجه نباید نسبت به خرید تضمینی همزمان با خرید توافقی اقدام نمایند.

8) آرد حاصل از گندم خریداری شده توسط بخش غیر دولتی الزاماً باید از طریق سامانه یکپارچه مدیریت خرید و فروش آرد به فروش برسد.

9)زمان خرید در سطح کشور از ابتدای فروردین ماه 1403 لغایت پایان آذرماه می‌باشد.

10)در صورت نیاز به حمل گندم خریداری شده به خارج از ،استان متقاضی می بایست مراتب را قبل از شروع عملیات حمل به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با ذکر مقصد یا مقاصد مورد نظر اعلام نماید و اداره کل پس از بررسی نسبت به انجام هماهنگیهای لازم با مراجع استانی و صدور مجوز اقدام می‌نماید.

11) به منظور حصول اطمینان از صحت عملکرد مراکز خرید توافقی و جلوگیری از تخلفاتی نظیر ثبت صوری خرید و.....تمهیدات مناسب نظیر کنترل اسناد خرید، قبوض باسکول، پرداخت وجه و.... اتخاذ و به مورد اجرا گذارده شود.

12) در مکاتبات ارسالی به اداره کل هماهنگی خرید داخلی متضمن درخواست صدور مجوز خرید توافقی، موضوع معرفی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ذیربط، عدم خرید تضمینی توسط مرکز خرید اعلامی، به همراه مقدار و مدت زمان مورد درخواست صراحتاً درج گردد.

13) در خصوص نحوه تعریف اشخاص و شرکتها، مراکز خرید بخش غیردولتی، ثبت و ضبط عملیات خرید، نحوه گزارش گیری از خرید در سامانه سیفا و.... هماهنگی‌های لازم با دفتر فناوری اطلاعات معمول گردد.

14) در جهت جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، بازرسی‌های دوره ای و نظارت بر امر خرید و عملکرد مراکز خرید توسط حراست استان الزامی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • تراز تجاری استان یزد به مثبت ۱۷۷ میلیون دلار رسید
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات
  • جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی