Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان و آلمان اختلافات دیپلماتیک خود را که به دنبال اظهارات وزیر خارجه سابق آلمان به وجود آمده بود، حل و بر سر گشودن صفحه جدیدی از روابط توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و عادل الجبیر، همتای سعودی وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل بر سر بازگشت سفیر این کشور به برلین توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اظهارات زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان به دنبال نشستش با همتای لبنانی خود، عربستان سفیر خود را در ماه نوامبر از آلمان فراخواند.

گابریل مداخله عربستان در امور لبنان را مورد انتقاد قرار داده و سیاست خارجه ریاض در منطقه را ماجراجویی خوانده بود.  

ماس از این اظهارات عذرخواهی کرده و گفت: می‌توانستیم برای اجتناب از سوءتفاهم میان آلمان و عربستان در رایزنی‌های خود شفافیت بیشتری داشته باشیم.

مقامات آلمان اعلام کردند، سفیر عربستان طی هفته‌های آتی به آلمان بازمی‌گردد و وزیر خارجه این کشور برای سفر به عربستان برنامه‌ریزی می‌کند.

ماس در نشست خبری مشترک با الجبیر گفت، ریاض نقش حیاتی و محوری در منطقه ایفا می‌کند. آلمان همه تلاش خود را برای تحکیم روابط با ریاض به کار می‌گیرد، چرا که بهبودی روابط با عربستان به نفع دو کشور است.

وزیر خارجه عربستان هم در این نشست از تمایل برلین برای تحکیم روابط خود با ریاض در همه زمینه‌ها استقبال کرد و گفت، دو کشور نقش مهمی در تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش اصلی در اقتصاد جهانی دارند.

وزیر خارجه عربستان از همتای آلمانی خود برای سفر در نزدیک‌ترین زمان ممکن به ریاض دعوت کرد تا مرحله جدیدی از همکاری مستحکم را در همه سطوح و در راستای منافع دو کشور آغاز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آلمان عربستان هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟