Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مبارزه با هوای نفس بخشی از فرهنگ مقاومت است که شخص را قوی کرده زیربار طاغوت نمی‌رود. با فرهنگ مقاومت طرح جنگ اقتصادی دشمن به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت سوگواری ایام محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخت و گفت: در جهان باطل محض نداریم حتی فرقه، فلسفه و تفکر‌های نادرست هم باطل محض نیستند و ترکیبی از حق و باطل را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اسلام سفارش به تجارت فراوان است، عنوان کرد: اما دشمن مسلمانان آنها را از تجارت منع می‌کند زیرا تجارت درست سبب قوی شدن امت اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اسلام مسلمانان را به زهد و پولداری در کنار هم دعوت می‌کند، اظهار داشت: باید قطعات دین را کنار یکدیگر دید در غیر این صورت ناقص می‌شود، قطعات دین در کنار هم زیبایی و جذابیت لازم برای مردم را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قوام ملت به فرهنگ مقاومت است که باید تقویت شود، ابراز کرد: پولداری مومنان عامل قوام جامعه است، فرهنگ مقاومت اقتضا می‌کند که نیاز خود و دیگران را برآورده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه قدرت مومن در قلب او است و به غذا و آب نیست، گفت: از عوامل قدرت قلب، مبارزه با نفس است. برای اطاعت خداوند انسان باید با نفس خود مبارزه کند آنگونه که با دشمن می‌جنگد.

وی با بیان اینکه از عرصه‌های سخت امتحان الهی در اموال است، افزود: قوی‌ترین مردم کسی است بر نفس خود سلطه داشته باشد، پولداری کسی را قوی می‌کند که بر نفس خود غلبه کرده طبق احکام دین خمس، زکات، انفاق آن را پرداخت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با عبور از یک مرحله در مرحله دیگر امتحان می‌شود، عنوان کرد: اگر کسی در زمینه گذشت از اموال برای خدا قوی شد ممکن است در زمینه عاطفی ضعف داشته باشند که در این زمینه هم امتحان می‌شود تا قوی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مخالفت با هوای نفس نخ تسبیح دین است، گفت: هر درس اخلاقی انسان را به مخالفت با هوای نفس نمی‌رساند زیرا ممکن است صفات خوب او را برشمرده و مانع مبارزه با صفات بد شده و روح و قلب در مبارزه با هوای نفس به قوت و قدرت لازم نرسند.

وی افزود: برخی افراد فی نفسه از پول و مال حرام فراری هستند اگر پول هنگفتی را نزد آنان بگذارید کوچکترین میلی برای استفاده از آن ندارد برای چنین شخصی زیباترین عمل برای قوت قلب و مبارزه با هوای نفس دنبال تجارت و پول رفتن از طریق حلال است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی در دین آن بخشی را برای خود جذب می‌کنند که مطابق با هوای نفس آنها است، اظهار داشت: به عنوان مثال از احکام جهاد و نماز صرفا نماز را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مبارزه با هوای نفس پایه انقلابی‌گری است، تصریح کرد: مبارزه با هوای نفس انسان را یک شخص سیاسی می‌کند زیرا چنین شخصی در اثر مبارزه با هوای نفس خود قوی شده و زیربار هوای نفس طاغوت نمی‌رود.

وی افزود: امروز دشمنی نظیر اسرائیل روی هوای نفس مردم یک کشور حساب باز می‌کند که به عنوان مثال با زندگی‌های لاکچری جوانان را از مبارزه با هوای نفس دور و و آنها را ضعیف کرده و هر بلایی خواست سر آنان بیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ملت ما یک ریسک است که احتمال موفقیت نداشته و به نتیجه نرسیده است به همین دلیل طرح تروریستی اهواز را اجرا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ مقاومت در جامعه باید مبارزه با هوای نفس را ترویج و گسترش دهیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعا علی لاریجانی تشییع شهدا حمله تروریستی اهواز تاسوعای حسینی حسن روحانی روحانی هفته دفاع مقدس ارتش عاشورای حسینی جبهه مقاومت تحقق اقتصاد مقاومتی محور مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور بعدازظهر شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در دومین‌کنگره ملی شهدای مازندران و یادواره ۴۰۰ شهید روحانی استان با محوریت آیت الله شهید هاشمی نژاد در مصلای آیت الله جباری (ره) بهشهر اظهار کرد: آنچه دفاع ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: یادواره شهدا و جلسات شهدا زنده کننده و کسب حیات است.

وی با اشاره به کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم غاصب یادآور شد: کنسولگری ما را مورد حمله قرار آمدند و سردار زاهدی و یارانش را به آرزوی شهادت رساندند و فکر نمی‌کردند که ما نه تنها قدرت و موشک داریم بلکه اراده زدن و بکارگیری این قدرت را داریم و از خاک جمهوری اسلامی مستقیم مراکز نظامی آنان را مورد حمله قرار دادیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: در این عملیات نه تنها بر رژیم غاصب بلکه بر استکبار پیروز شدیم.

وی افزود: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با همکاری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم خواهیم امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با خماری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم و امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: آنچه دفاع مقدس ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

به گفته حاجی صادقی، حوزه‌های های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

امام جمعه بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: جامعه برای قرآنی بودن و زندگی کردن باید به علم رجوع کنیم و علم دین را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: تربیت شاگردان فراوان توسط امام صادق در توسعه تشیع مهم بود.

وی گفت: امام صادق در عصر خود از فرصتی که در اختیار داشت بهترین استفاده را کرد و تحول اساسی ایجاد کرد و ما هم باید با الگوبرداری از سیره و روش این امام‌همام، اثرگذار و تحول آفرین باشیم.

کد خبر 6096453

دیگر خبرها

  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد