Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@03:36:28 GMT

مصاحبه رجب طیب اردوغان با خبرگزاری رویترز

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۶۱۹۷

مصاحبه رجب طیب اردوغان با خبرگزاری رویترز

به گزارش پارس نیوز،  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد ترکیه به واردات گاز طبیعی ایران علی‌رغم تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد. وی سقوط ارزش واحد پول این کشور (لیر) را بی‌ارتباط با بحران دیپلماتیک آنکارا با واشنگتن دانست. او در این مصاحبه گفت سقوط ارزش لیر ترکیه هیچ ارتباطی با تنش‌های دیپلماتیک میان آنکارا و واشنگتن ندارد و در مورد مشکلات اقتصادی این کشور اغراق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان  با اشاره به لزوم برقراری صلح در سوریه، از آغاز خروج تروریست ها و معارضان از طریق منطقه غیرنظامی در ادلب سوریه خبر داد.

پیش از این، رسانه های ترکیه گزارش دادند اردوغان طی جلسه کوتاهی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کرده است.

در ماه مارس، رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش تعرفه‌های گمرکی فولاد و آلومینیوم را صادر کرد. ترکیه نیز یکی از کشورهایی بود که مشمول تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم شد ولی با تصمیم ترامپ در 10 اوت سال جاری میلادی که به دنبال تلاش ترکیه برای خرید سامانه اس-400 روسیه اتخاذ شد، تعرفه های گمرکی برای آنکارا به دو برابر رسید.

 

اردوغان اوایل ماه سپتامبر از دولت ها خواست به انحصار دلار آمریکا در تجارت جهانی پایان دهند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گاز پول واشنگتن مشکلات اقتصادی سوریه رسانه مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک رئیس جمهور آمریکا فولاد روسیه دولت دلار تجارت ایران ترکیه رجب طیب اردوغان مصاحبه واردات گاز پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد