Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر ژاپن که از منتقدان همیشگی کره‌شمالی بوده است، برای دیدار با کیم جونگ اون و حل مناقشه ربوده‌شدگان کشورش ابراز تمایل کرد.

 شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که سال پیش در سازمان ملل هشدار داد که پنجره‌ رو به دیپلماسی با کره‌شمالی در شرف بسته شدن است، در سخنرانی جدیدش در این نهاد بین‌المللی لحنی گشاده‌روتر اما باز هم محتاطانه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد، از هر نشستی برای حل و فصل مناقشه قدیمی بر سر ربوده شدن شهروندان کشورش به دست کره‌شمالی استفاده خواهد کرد؛ این موضوعی عمیقا احساسی برای مردم ژاپن است و آبه وعده‌های سیاسی خودش را روی آن بنا کرد.

شینزو آبه سه‌شنبه در سازمان ملل گفت: برای حل مساله ربوده‌شدگان، حاضرم پوسته بی‌اعتمادی دوجانبه با کره‌شمالی را بشکنم، به آغاز جدیدی برسیم و با رئیس کیم جونگ اون رو در رو دیدار کنم اما اگر قرار باشد دیدار کنیم، مصمم هستم که این روند به حل موضوع ربوده‌شدگان بینجامد.

ربودن شهروندان ژاپنی توسط کره شمالی

کره‌شمالی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ده‌ها شهروند ژاپنی را برای آموزش زبان و فرهنگ این کشور به جاسوسان این رژیم ربود. جونیچیرو کوئیزومی، نخست‌وزیر سابق ژاپن دو بار به پیونگ‌یانگ سفر کرد تا روابط جدیدی را با پدر کیم جونگ اون دنبال کند اما به او گفته شد که مابقی قربانیان مرده‌اند. با این حال اعضای خانواده این ژاپنی‌ها و فعالان چنین ادعایی را نمی‌پذیرند.

احتمال دیدار نخست‌وزیر ژاپن با کیم جونگ اون   

گمانه‌زنی درباره احتمال دیدار نخست‌وزیر ژاپن با کیم جونگ اون افزایش یافته است. کیم در نشست ماه ژوئن در سنگاپور با رهبری آمریکا برای دیدار با مقام‌های ژاپنی ابراز تمایل کرده بود. با توجه به اینکه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی هم کیم را ترغیب می‌کند، نگرانی‌ها افزایش یافته است که اگر آبه از مذاکره امتناع کند، احتمالا از هرگونه راه‌حل نهایی برای کره‌شمالی کنار گذاشته شود.

آبه همچنین امضای معاهده صلح بین ژاپن و روسیه را اساس محکم صلح در شمال شرق آسیا دانست.

وی در سخنرانی‌اش اظهار داشت: ما با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای بررسی این مشکل که طی ۷۰ سال بدون حل مانده تلاش می‌کنیم و در اول سپتامبر در ولادی‌ووستوک با ترامپ نشست داشتم و بار دیگر در آینده نزدیک با او دیدار خواهم داشت.

آبه افزود: حل مشکل منطقه‌ای میان دو کشور و امضای معاهده صلح ضروری است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

محمدرضا حسین‌نژاد بامداد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند. وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند. وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد. وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد. فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد. سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند. وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است. وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • پیام تبریک رهبر انقلاب دلگرم‌کننده بود/ وزیر ورزش در بیشکک با لالوویچ دیدار می‌کند
  • (عکس) شیوه جالب سردار سپاه برای ابراز ارادت به رهبر انقلاب