Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: رشته‌ها نیازمند ساماندهی هستند و برای حل این مشکل نیز مدیران دانشگاه‌ها باید پیشقدم شوند و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه 5 در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: مدیریت منطقه‌ای و ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دو برنامه‌ مهم وزارت علوم است که در پرتو مدیریت منطقه‌ای دانشگاه‌های مناطق دارای دو ماموریت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشراف مدیران دانشگاه‌ها به مناطق بیشتر از ستاد است و تصمیم‌سازی آنان می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های ستاد کمک کند، تصریح کرد: این تصمیم در وزارت علوم بی‌سابقه است و می‌تواند کمک قابل توجهی به دانشگاه‌ها کند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره موضوع ساماندهی هم اظهار کرد: هدف ساماندهی ارتقای وضعیت موجود است و دارای دو مدل ادغام و تجمیع است که در ادغام، موسسات زیر خط استاندارد حذف نمی‌شوند، بلکه در یک واحد بزرگ‌تر ادغام می‌شوند.

شریعتی گفت: در طرح تجمیع از دو موسسه که هر دو زیر خط استاندارد هستند، یک موسسه‌ با نامی جدید تاسیس می‌شود.

وی تخصصی شدن و تغییر ماموریت‌ها را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم برای دانشگاه‌ها با توجه به شرایط موجود دانست و تصریح کرد: رشته‌ها نیازمند ساماندهی هستند و برای حل این مشکل نیز مدیران دانشگاه‌ها باید پیشقدم شوند و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

شریعتی نیاسری تاکید کرد: هیچ برنامه تحولی در وزارت علوم بدون مشارکت دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و همه‌ دانشگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تجمیع و ادغام ساماندهی رشته ها معاون آموزشی وزیر علوم منطقه ایلام وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان

اکبر محمدی در بازید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و در نشست با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: با پیگیری‌های استاندارد کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی قلب، سرطان، پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود در این زمینه در سطح استان خواهیم بود و در برنامه‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدی در این زمینه برداریم.

راه اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حوزه آموزشی ۸ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که شامل رشته‌های دستیار عفونی، ارولوژی، phD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین است.

فریدون عبدالملکی گفت: کلنگ زنی ۲ بیمارستان به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری مدیران استانی هرچه سریعتر ساخت این دو پروژه به تمام شود و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبار‌هایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیر مترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟