Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@13:36:47 GMT

تهدید سایبری یکی از موضوعات مهم کشور است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۶۹۰۲

تهدید سایبری یکی از موضوعات مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده سه شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، با اشاره به تهدیدها و توطئه های دشمنان و بویژه امریکا اظهار کرد: آمریکا و به ویژه تیم جدید و دولت این کشور آشنایی عمیقی از مسائل ایران ندارند و اطلاعاتی که ترامپ و مشاورین خود در زمینه مسائل ایران و خاورمیانه دریافت کرده اند یک تصور غلط و کاملا انتزاعی از اوضاع اجتماعی، فرهنگی و ارتباط مردم ایران با نظام و بالعکس است و با واقعیت ها تطابق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از توفیقات جمهوری اسلامی ایران، مقاومت مردم در ۸ سال دفاع مقدس بود که باعث ایجاد یک سرمایه معنوی برای ایران و انسجام و اتحاد ملی حول یک نظام مردمی شد.
استاندار اصفهان در ادامه به مسائل پدافند غیرعامل اشاره کرد و تاکید نمود: اورژانس هسته ای باید به عنوان یک اورژانس فعال و دایر کاملا آماده مورد توجه قرار گیرد.
مهرعلیزاده خواستار مشارکت صنعت در فعال سازی و احداث مراکز اورژانس شد و افزود: آموزش های لازم برای مباحث پدافندی و هسته ای باید مورد توجه قرار گیرد .
وی با تاکید بر اینکه باید شرکت ها و صنایع بزرگ خارج از شهرک ها مسائل پدافندی را به صورت جدی در نظر بگیرند، افزود: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری باید در ایجاد و ارائه  سرویس های آموزشی و توجیهی و استقرار مسائل پدافندی پیگیری لازم را داشته باشد و کنترل و نظارت ها برای انجام این وظایف با دقت مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار اصفهان خواستار آموزش های لازم برای برای جلوگیری از بروز حملات سایبری در شبکه ها شد و افزود: باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به پیچیدگی این حملات باید با دقت بیشتری بررسی شود.
مهرعلیزاده بر تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تاکید و اظهار کرد: این طرح باید با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و دفتر پدافند غیرعامل استانداری و با تامین بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه استان در اسرع وقت تهیه شود تا نقشه راه پدافند غیرعامل استان برای آینده باشد.

اولویت جدی آمادگی مقابله با حوادث شیمیایی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه با بیان این که تهدید سایبری در شرایط جاری یکی از موضوعات مهم کشور است، گفت : دشمن تا اندازه زیادی بر موضوع سایبری متمرکز شده است تا از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرد و در این راستا مرکز ملی فضای مجازی طی پنج جلسه به صورت منظم بر موضوع سایبری در سطح ملی رسیدگی کرده است.
غلامرضا جلالی درخصوص آزمایشگاه بیولوژیک بیان کرد: متاسفانه آزمایشگاه بیولوژیک تا سطح ۲ در حوزه های دامی و انسانی محدود شده و به دلایل استعماری دسترسی پزشکی به سطوح سه و چهار بسته شده است.
وی اضافه کرد : حدود چهار سال است که برنامه آزمایشگاه بیولوژیک سطح سه را در برنامه وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی در بخش دامپزشکی داشتیم و حتی به وزارت کشاورزی اعتبارات لازم را پرداخت کردیم اما اکنون این طرح متوقف شده است و اگر اصفهان آمادگی لازم برای راه اندازی آزمایشگاه سطح سه دامپزشکی را داشته باشد ما در این راستا کمک های لازم را انجام خواهیم داد.
به گفته وی ما در وزارت دفاع آزمایشگاه سطح سه سیار انسانی و دامی به صورت پایدار احداث کردیم که ایمنی آن مورد تایید قرار گرفته و قابل استفاده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  ادامه داد: اولویت جدی آمادگی مقابله با حوادث شیمیایی است که آمادگی داریم اقدامات لازم را در این زمینه فراهم آوریم از این رو اطلاعات زیر ساختی و طرح های لازم را آماده کردیم.
جلالی اظهار کرد: به صوررت کلی با شرایط موجود آمریکایی ها برنامه هایی علیه ایران پیش بینی کردند که کلیات آن را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها مختلف بیان کردند.
وی اضافه کرد : تاکنون نوع تسلط و کنترل شبکه های اجتماعی در کشور در حد کفایت نبوده و تلاش می شود تا شبکه های اجتماعی بومی شود و در وضع موجود یکی از بزرگترین تهدیدها مبتنی بر هدایت افکار عمومی شبکه های اجتماعی در اختیار دشمن است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد : برنامه ویژه ای را مرکز فضای مجازی به سازمان پدافند غیرعامل واگذار کرده است که آن انجام رزمایش پدافند سایبری در شرایط قطع احتمالی اینترنت و یا توسعه احتمالی تحریم ها در حوزه سایبری است که این موضوع در سطح استانی دنبال می شود به گونه ای که فعالیت های جاری و ضروری دستگاه های اجرایی منوط به اتصال اینترنت نباشد.
جلالی افزود: حدود یک ماه و نیم است که آماده سازی های لازم برای اجرای رزمایش صورت گرفته است و اولویت های نخست ما در این خصوص بانک ها هستند و با مدیران عامل بانک ها جلساتی داشتیم و هفته آینده این اقدام از بانک مرکزی آغاز می شود.

وی با اشاره به طرح های سایبری گفت: طرح پاسخ به حوادث اضطراری سایبری، طرح تداوم کارکرد در شرایط سایبری، طرح پشتیبان گیری در حوزه سایبری از جمله طرح های سایبری است که اجرا می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه صنعت فضای مجازی کنترل و نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • طراحی عملیات نیرو‌های مسلح ما صهیونیست‌ها را از نظر نظامی و دیپلماسی خلع صلاح کرد