Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:46:03 GMT

دستگاه‌های اجرایی قم مکلف به کاهش مصرف آب شدند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۷۰۰۵

دستگاه‌های اجرایی قم مکلف به کاهش مصرف آب شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، سید مهدی صادقی در این نامه با اشاره به تهدید جدی کمبود منابع آبی به ویژه آب شرب و بهداشتی آورده است: بر اساس قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی و همچنین مصوبه هیئت‌وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به نصب لوازم کاهنده مصرف آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای کاهش ۲۰ درصدی آب اقدامات لازم را به عمل آورده تا مشمول نرخ دو برابری تعرفه جاری بر اساس مفاد بند سه مصوبه هیئت وزیران نگردند.

استاندار قم شرکت آب و فاضلاب را نیز موظف کرده ظرف مدت دو ماه نسبت به نصب تجهیزات کاهنده مصرف در دستگاه‌های اجرایی اقدام و هزینه انجام شده به صورت اقساطی از طریق قبوض آب بهای مصرفی از مشترکان دریافت کند.

وی همچنین از شرکت آب و فاضلاب خواسته است در پایان دوره مذکور گزارشی از همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز هر سه ماه گزارش مصرف و میزان همکاری آن‌ها را به استانداری اعلام کند.

صادقی در پایان این نامه نیز خاطرنشان کرده است که تمام دستگاه‌های اجرایی علاوه بر نصب تجهیزات کاهنده مصرف، نسبت به همکاری لازم با شرکت آب و فاضلاب استان و نظارت مضاعف بر نحوه مصرف آب به عمل آورند.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرده است: با همکاری شرکت دانش بنیان داخل استان، آمادگی لازم برای نصب تجهیزات مذکور بر روی شیرآلات دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی را دارد.

این شرکت، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب بر روی شیرآلات موجود یکی را از اقتصادی‌ترین و کارآمدترین روش دانسته و یادآور شده است: این تجهیزات کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی در مصرف آب را به همراه داشته و با اختلاط آب و هوا، مصرف‌کننده این درصد کاهش را احساس نخواهد کرد.

کد خبر 4412724

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم شرکت آب و فاضلاب قم ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، طاهر یوسفی مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک، گفت: به‌زودی از سوی شرکت دانش‌بنیان «صاپا» ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تحویل گمرک خواهد شد تا در گمرکات اجرایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک در ادامه تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۱۱ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی این شرکت به گمرک تحویل و در گمرکات نصب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات کشور، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6096351

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور