Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:52:19 GMT

صدور روادید زائران اربعین حسینی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۷۰۵۸

صدور روادید زائران اربعین حسینی آغاز شد

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: ۲۴ دفتر ثابت و موقت در کشور از امروز نام نویسی صدور روادید زائران اربعین را آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با احتساب 4 کنسولگری عراق در استان‌های خراسان، کرمانشاه، خوزستان و تهران؛ 20 دفتر موقت در نقاط مختلف کشور متناسب با جمعیت و جغرافیای آن مناطق از امروز چهارشنبه 4 مهرماه آماده صدور روادید برای زائرین اربعین حسینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته که 12 دفتر بود؛ 100 درصد افزایش یافته و به 24 دفتر رسیده است.

حیدری درباره هزینه سفر اربعین ادامه داد: هزینه سفر اربعین را سازمان حج و زیارت برآورد کرده که شامل روادید، کارگزاران، بیمه و درمان است که شهروندان و زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح آن را ملاحظه کنند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: زائران اربعین حسینی می‌توانند از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه و مرزهای هوایی مشهد، تهران به سمت نجف و بغداد و همچنین از مرز دریایی شلمچه به عتبات عالیات مشرف شوند.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون هیئت عراقی در حال بررسی مسائل امنیتی در مرز خسروی است و بعد از اعلام وضعیت در صورت تامین امنیت، این مرز نیز برای زائران باز خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روادید زائران اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین حسینی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است

 وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد: اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است و از تاریخ ورود آنها به عربستان شروع می شود و حداکثر تا ۲۹ ذی قعده با پایان می رسد و می تواند براساس برنامه زائر متفاوت باشد.

عکاظ نوشت: وزارت حج و عمره عربستان در پلتفرم ایکس اعلام کرد: آخرین مهلت ورود دارندگان ویزای عمره امسال، ۱۵ ذی قعده ۱۴۴۵ (۴ خرداد ۱۴۰۳) است و آخرین موعد ماندن در عربستان برای دارندگان ویزای عمره، ۲۹ ذی قعده ۱۴۴۵ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) است.

این وزارتخانه پیشتر اعلام کرده بود: اعتبار ویزای عمره از زمان صدور آن سه ماه است و نهایتا در پانزدهم ذیقعهده هر سال منقضی می شود و از پانزدهم نیز دوباره آغاز و تا آخرین مهلت ماندن در عربستان یعنی ۲۹ ذیقعده ادامه می یابد.

وزارت حج عربستان همچنین آورده است: ویزای عمره که مدت آن نود روز است قابل تمدید و تبدیل به روادید دیگر نیست. از طریق پلتفرم های الکترونیکی مورد تایید خدمات عمره برای افراد امکان درخواست صدور ویزای عمره وجود دارد.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود