Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح، درباره حقوق دریافتی سربازان گفت: حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق کارکنان پایور باشد، در حال حاضر حداقل حقوق کارکنان پایور در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و براین اساس حقوق سربازان باید افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما این قانون با وجود اینکه در سال ۹۰ تصویب شده، منابعی برای آن در قانون بودجه در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه حقوق سربازان نسبت به حقوق قانونی پایین است.

وی ادامه داد: در سال گذشته افزایش نسبی حقوق را در مناطق عملیاتی و محروم داشتیم، اما در رابطه با دیگر مناطق عملا افزایش حقوق میسر نشده است، در سال جاری نیز تنها ضریب حقوقی که افزایش پیدا کرده، برای کارکنان پایور و رسمی بوده و برای سربازان افزایشی نداشته‌ایم. اگر منابع مالی تامین شود، ما هر ساله پیگیر هستیم تا حقوق سربازان به مقدار نسبی افزایش پیدا کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سربازی به نوعی ایثار و فداکاری است، گفت: خدمت سربازان قابل ارزش‌گذاری با پول نیست، این مبلغی که به سربازان داده می‌شود را نمی‌توانیم حقوق بنامیم و در واقع مبلغی برای هزینه‌های جاری سرباز است و ما به دنبال این هستیم که هزینه خوراک، پوشاک، زیست و مرخصی را که سرباز باید سالانه از آن استفاده کند، درحد نسبی پرداخت کنیم و برای افزایش آن نیز همیشه تلاش کرده‌ایم و تا جایی که امکان دارد افزایش می‌دهیم.

سردار کمالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که برای سربازانی که در حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز از خود گذشتگی انجام داده و جان مردم را نجات داده‌اند، چه تشویقی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برای تشویق افراد باید ابتدا موضوع به صورت همه‌جانبه بررسی شده و با توجه به ایثار، فداکاری و تلاشی که انجام شده تصمیم‌گیری شود. ۱۲ سرباز در این حادثه شهید شدند، بنابراین باید همه جوانب بررسی شود.

وی با اشاره به تشویق از سرباز مجتبی محمدی گفت: فرمانده نیروی زمینی با این سربازان دیدار داشتند و در حد مقررات آن‌ها راتشویق کردند.

او درباره وضعیت سربازان مجروح نیز خاطرنشان کرد: در ابتدا وظیفه نیروی مسلح این است که به نحو احسن درمان آن‌ها را پیگیری کند و این سربازان معالجه شوند و این تکلیفی برای نیرو‌های مسلح است و باید امکانات لازم برای درمان این افراد فراهم شود، اما ممکن است برخی از ضایعات و جراحات به صورتی باشد که درمان صدرصدی برای سرباز حاصل نشود و سرباز جانباز شود.

سردار کمالی ادامه داد: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی سربازانی که جانباز ده درصد هستند از سربازی معاف می‌شوند در آینده نیز طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران نیز شامل حال فرزندان این سربازان می‌شود. در حال حاضر دغدغه ما بحث درمان این سربازان مجروح است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سردار کمالی نیروهای مسلح ستاد کل حقوق دریافتی حادثه تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف و آتش سوزی خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح در جهرم

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به آتش سوزی در محور مواصلاتی جهرم به قیروکارزین، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهد کردند که وانت نیسان با ۴ سرنشین به شدت با سواری پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین برخورد و منجر به آتش‌سوزی خودرو‌ها شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه هر ۲ راننده و سرنشینان وانت نیسان فوت (در مجموع ۴ نفر) و ۲ سرنشین سواری مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دهقانی با بیان اینکه با توجه به حادثه آتش سوزی علت تصادف موکول به تحقیقات بعدی است، از شهروندان درخواست کرد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادف و حریق خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح
  • تصادف و آتش سوزی خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح در جهرم
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • مفهوم‌شناسی حقوقی بدهی‌ها و تعهدات دولت
  • مفهوم شناسی حقوقی بدهی‌ها و تعهدات دولت
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • تحلیل یک کارشناس اقتصادی درباره بازار‌های مالی/ ریسک نکنید!
  • زخمی شدن یک سرباز زن صهیونیست در جنوب نابلس