Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار «نیکول پاشینیان» افزود: خوشبختانه اعتماد خوبی بین دو دولت و دو ملت وجود دارد اما برخلاف ظرفیت ها و توانمندی های گسترده دو کشور، سطح همکاری های اقتصادی تهران – ایروان مطلوب نیست.
رئیس جمهوری ادامه داد: ظرفیت های گسترده در دو کشور، ایجاب می کند که روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ارتباط با دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان اهمیت قائل هستیم و کریدور جنوب و شمال در این راستا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
روحانی با تاکید بر اینکه تهران از نظر خدمات فنی و مهندسی آماده تکمیل این کریدور و شاهراه است، اضافه کرد: تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور ضروری است و ما آماده ایم بخش خصوصی را برای فعالیت تجاری در ارمنستان تشویق و برای سرمایه گذاری ارمنستانی تسهیلاتی فراهم کنیم.

**دعوت از روحانی برای دیدار از ایروان
نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از ایرانیان در حمله تروریستی در اهواز گفت: آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید از تمام ظرفیت ها در مسیر توسعه این همکاری ها و ایجاد جهش در روابط به ویژه در حوزه اقتصادی بهره گرفت.
« نیکول پاشینیان» با تاکید برضرورت اجرای سریع تر طرح های توافق شده میان دو کشور افزود: باید طرح های جدیدی را برای توسعه همکاری ها طراحی کرد و اکنون زمان اجرای توافقات گسترده میان دو کشور بویژه در حوزه سواپ انرژی است.
وی اظهارداشت: ما همچنین علاقه مندیم در زمینه کریدور ارتباطی جدید که ما را به خلیج فارس متصل می کند، همکاری داشته باشیم.
نخست وزیر ارمنستان در این دیدار از روحانی برای دیدار رسمی از ایروان دعوت کرد.
دیدار نیکول پاشینیان با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در محل اقامت رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، انجام شد.
روحانی تا کنون با نخبگان سیاست خارجی آمریکا، رئیس جمهوری کوبا، رئیس جمهوری بولیوی، رئیس جمهوری ترکیه، رئیس کمیته ملی المپیک، مدیر صندوق بین المللی پول، رئیس اجرایی دولت افغانستان و نخست وزیر نروژ دیدار داشته است.
سخنرانی در نشست گرامیداشت نلسون ماندلا و سخنرانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در دو روز اقامت در نیویورک بوده است.
وی همچنین با برخی مدیران رسانه های آمریکایی دیدار و با شبکه NBC ، CNN و PBS مصاحبه داشته است.
قرار است رئیس جمهوری با همتای فرانسوی و نخست وزیر انگلیس هم دیدار کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ارمنستان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم