Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه مانند هر صنعت دیگری برای بقا و توسعه به طراحی محصولات جدید نیاز دارد که مقدمات آن باید در پژوهشکده بیمه فراهم شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا سلیمانی امیری که در نشست اعضای هیئت امنای پژوهشکده بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب صنعت بیمه در ایران را صنعتی نوجوان توصیف کرد و افزود: دعوت از متخصصان خارجی برای همایش ها و دوره های آموزشی در کنار بهره گیری از اساتید داخلی یک ضرورت آشکار است که باید به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل بیمه مرکزی فعالیت های پژوهشکده بیمه را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: استفاده از حداکثر ظرفیت های دانشگاهی از وظایف جدی پژوهشکده ها محسوب می شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که متخصصان دانشگاهی با صنعت بیمه تعامل بیشتری داشته باشد.
وی با تاکید بر این نکته که هزینه در مقوله پژوهش نوعی سرمایه گذاری است، تصریح کرد: نگاه بیمه مرکزی به امر پژوهش یک نگاه دولتی نیست و ما در نظر داریم ظرفیت های خالی صنعت بیمه را با پژوهش های کاربردی، فعال کنیم.
رئیس هیئت امنای پژوهشکده با اشاره به این نکته که صنعت بیمه در کشور ما یک صنعت نوجوان به شمار می رود، گفت: اگر پژوهشکده به طور دقیق ماموریت خود را به انجام برساند موتور صنعت بیمه با کیفیت بهتری کار خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده بیمه باید خاستگاه اصلی دانش افزایی و موتور محرکه فعالیت های فنی، علمی و حرفه ای صنعت بیمه باشد.
سلیمانی با برشمردن تکالیف قانونی پژوهشکده بیمه تغییر رویکرد از آموزشی به پژوهشی را از راهبردهای اساسی پژوهشکده بیمه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه دانشکده ها در امر آموزش دستاوردهای خوبی دارند و بهتر است تمرکز پژوهشکده بر مباحث زیرساختی و پژوهشی باشد.
رئیس شورای عالی بیمه، تعامل پژوهشکده بیمه و صنعت بیمه را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: در صورت تقویت پژوهشکده و مجهز شدن آن به متخصصان و نیروهای خبره دانشگاهی، شرکت های بیمه می توانند معضلات و مسائل خود را در این مجموعه حل کنند.
وی گفت: راهکار اصلی برطرف کردن مشکلات موجود، شناسایی موانع و ارائه راهکار است که ما از پژوهشکده بیمه انتظار داریم این مأموریت را به انجام برساند.
سلیمانی اظهار داشت: برای مثال باید این موضوع بررسی شود که با وجود اصلاح آیین نامه بیمه های زندگی چرا این رشته حساس به سطح مطلوب نرسیده است.
وی در پایان در دسترس قرار گرفتن اطلاعات از طریق سنهاب را کمک موثری برای تعامل صنعت و پژوهشکده بیمه دانست و گفت: با انجام کارهای پژوهشی می توان خلاها و مشکلات صنعت بیمه را شناسایی و برای درمان آن نسخه مناسبی تجویز کرد.
در آغاز این نشست امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه گزارش مبسوطی از فعالیت ها، دستاوردها و صورت های مالی این مجموعه را به رییس کل بیمه مرکزی ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صنعت بیمه طراحی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • حمایت هواداران را نیاز داریم
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد