Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرعامل سازمان تعاون روستايي گفت: تعيين تکليف10 شرکت تعاوني و موسسه مالي ورشکسته و متخلف در مناطق مختلف کشور همچنان ادامه و جريان دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين شيرزاد روز سه شنبه در نشست بررسي وضعيت موسسه خوشه طلايي ايلام(مهرماندگار) اظهار داشت: 210 نفر در رابطه با اين تخلف ها دستگير ، 40 نفر ممنوع الخروج ، مديران و هيات هاي مديره متخلف شناسايي و تحويل مراجعه قضايي شده و ماده 146 براي آنها اعمال شده و اموال نامشروع آنها نيز شناسايي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي فقدان نظارت کافي و مناسب بر فعاليت واحدهاي اعتباري، خلاء هاي قانوني،نبود قوانين جامع و مانع ، عدم ثبت دقيق رخدادهاي مالي، رعايت نشدن الزامات احتياطي توسط واحدهاي اعتباري فعال به عنوان نهادهاي پولي غيرمجاز و اتخاذ سياست هاي غير شفاف، نامناسب و مخاطره آميز عامل مواجه گرفتاري اين واحدها به مشکل مالي و تخلف و ورشکستگي شده است.
وي افزود: خطر کمبود نقدينگي و ورشکستگي چنين واحدهايي از سال 1393 براي اولين بار مشاهده شد بعبارتي افزايش سرمايه شرکت ها متناسب با حجم سپرده جمع آوري شده نبوده با تنزل نسبت مالکانه و افزايش بدهي ها با نرخ هاي سود غير متعارف و بالا ورشکستگي غير قابل اجتناب بود.
وي تاکيد کرد: متاسفانه پرداخت تسهيلات با توجه به دستور العمل هاي بانک مرکزي باتفکيک عقود اسلامي و رعايت نرخ هاي مصوب در پرداخت تسهيلات انجام نمي گرفت.
وي ادامه داد: يکي ديگر از دلايل اين هرج و مرج سازماني حذف ناظر مالي در ادارات شهرستاني بود يعني بدين صورت که از سال 1388 وقتي سازمان در فهرست شرکت هاي مشمول اصل 44 قرار گرفت با بازنشستگي و خروج نيروي انساني و عدم جذب نيروي مورد نياز و با گذشت زمان کمبود نيروي انساني متخصص، تعداد زيادي از پست هاي کارشناسي اعتبارات در سطح استان و شهرستان خالي ماند وکمبود امکانات و اعتبارات جاري و ضعف نظارتي بر اين تعاوني ها حاکم شد.
شيرزاد گفت: اوج گيري بحران در شرکت تعاوني روستايي وليعصر ميمنت آباد رباط کريم، شرکت تعاوني توسعه نهال نشان البرز، مهر ماندگار خوشه طلايي ايلام و بحراني شدن وضعيت واحدهاي اعتباري تعاوني ها در 10 استان کشور به همراه شيوع اعتراضات و گسترده تر شدن تجمعات در تهران و برخي استانها با تشکيل کميته ساماندهي سعي در برطرف کردن نواقص شد.
وي اظهار داشت: اما بحران حاد شده و از يک پديده مالي – پولي تبديل به يک سوژه انتظامي شده بود که از اين روي با تغيير مديريت عاليه سازمان و هيات عامل جديد، لزوم مبارزه هدفمند و سازمان يافته با اين واحدها در دستور کار مديريت و هيات عامل جديد سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران قرار گرفت و اين امر تا کنون به شدت ادامه دارد.
وي افزود: همه شرکت هاي متخلف فوق الذکر که بر خلاف ماهيت و موضوع فعاليت با ايجاد و توسعه واحدهاي اعتباري و انجام عمليات مالي و بانکي اقدام به اخذ سپرده از سپرده گذاران با اعطاي سود غير متعارف و پرداخت تسهيلات ويژه اقدام به عمليات اعتباري شده، با توجه به تخلف اعضاي هيئت مديره شرکت هاي تعاوني روستايي مذکور، سازمان مرکزي تعاون روستايي با اختيارات حاصله از ماده 146 قانون شرکت هاي تعاوني نسبت به طرح شکوائيه و عزل اعضاي هيئت مديره قبلي و جايگزين نمودن اعضاي هيئت مديره جديد اقدام شده است.
وي ادامه داد: تا کنون 4 نفر از سازمان مرکزي و 4 نفر از تعاون روستايي استان تهران به تخلفات اداري وزارتخانه معرفي شده اند که حکم 4 نفر از آنها تا کنون نهايي شده است.
وي افزود: همچنين 47 نفر از عوامل مرتبط با شرکت تعاوني روستايي وليعصر (عج) رباط کريم، 13 نفر از عوامل مرتبط با شرکت تعاوني طلائيه مهر ماندگار ايلام و 6 نفر نيز از اعضاي شرکت تعاوني نهال نشان البرز براي پيگيري قضايي به دادگاه هاي استانهاي مربوطه معرفي شده و رسيدگي به پرونده آنها در جريان است.
مديرعامل تعاون روستايي کشور گفت: در راستاي سياست هاي وزارت متبوع مبني بر ساماندهي فعاليت اين واحدها و انطباق فعاليت آنها با قوانين و مقررات بالادستي، اين سازمان پيگيري و اجراي سازو کارهاي کنترل، نظارت و ساماندهي آنها را در دست اقدام دارد، که استقرار ناظرمالي، انجام حسابرسي مستمر، ابلاغ کاهش و يا ادغام شعب، فعاليت در حوزه جغرافيايي شرکت، عدم ارائه خدمت به افراد غير عضو و... از جمله اقدامات جاري سازمان در اين واحدها طي 4 ماهه گذشته است.
وي تاکيد کرد: تعداد واحدهاي اعتباري فعال و غير فعال حذف شده به 390 واحد رسيده و با اقدامات انجام شده انتظار مي رود طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته تا پايان آبان ماه ساير واحدهاي اعتباري تعيين تکليف شود.
وي ابراز اميدواري کرد که با همراهي دستگاه قضا و پيگير استانداري و تلاش مجموعه تعاون روستايي هرچه سريعتر وضعيت سپرده گذاران مهر ماندگار ايلام نيز مشخص شود.
7177/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وضعیت ساختمان‌های ناایمن، پرخطر وبحرانی منطقه ۱۲ با حضور مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرتهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲، دبیر ستاد مدیریت بحران و شهرداران نواحی ۱،۲،و ۳ در شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص تعداد اماکن ناایمن و پرخطر در این منطقه، اهتمام بر ایمن سازی و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان‌های نا ایمن و بحرانی اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

وحید رضا انارکی محمدی با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های نا ایمن و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها گفت: با توجه به فرسوده بودن بافت منطقه ۱۲ نسبت به سایر مناطق شهر، تاکنون بیش از ۴۰ جلسه کمیته ایمنی تشکیل شده و رفع ایمنی ساختمان‌ها و نوسازی بافت فرسوده از دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه است.

وی با اشاره به اولویت ایمن سازی مجتمع‌های مسکونی ناایمن، با توجه به جدی بودن امنیت جان شهروندان یادآور شد: این مهم در دستور کار شهرداری است و با برگزاری جلسات هیأت امنایی و صدور اخطاریه و ارائه آموزش و در همکاری با سازمان آتش نشانی اقدامات لازم از سوی شهرداری انجام می‌شود.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه ایمن سازی منطقه ۱۲ با محدودیت‌های میراث فرهنگی و اوقاف مواجه است، گفت: می‌بایست بر اساس برنامه اقدام جامع مشترک، و بهره مندی از نظرات مشاوران، برنامه ایمن سازی منطقه ۱۲ را گام به گام و بر اساس اولویت‌های مهم جلو ببریم که متأسفانه به علت عدم همکاری این سازمان‌ها و در برخی موارد کسبه، در مورد ایمن سازی ۵ سرای ناایمن اقدامی نشده است.

مهدی بابایی نیز با تاکید بر اهمیت هم افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت رسانی به شهروندان گفت: بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران اعضای ستاد بحران می‌باشند که کمیته‌های ایمنی را در مناطق تشکیل می‌دهند که ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر باید با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و تداوم پیگیری همه جانبه نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن، بر تعیین تکلیف ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ در نیمه اول سال تاکید کرد و افزود: با مشخص شدن مختصات و نوع ناایمنی و بحران، نهاد قضائی در کنار دستگاه‌های اجرایی برای ضمانت اجرای رفع ناایمنی ساختمان‌ها در این مناطق مشارکت و تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران همچنین در این نشست، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱.۵ سال اخیر و با کمک دستگاه قضائی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان ساختمان‌های پرخطر و بحرانی دعوت و تذکرات و اخطارهای لازم را دریافت کردند که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن است.

کد خبر 6096001

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • تعیین تکلیف پساب یزد