Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@06:47:38 GMT

واریس در کمین قد بلند‌ها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۸۳۴۰

واریس در کمین قد بلند‌ها

خبرگزاری میزان- افراد کوتاه قد کمتر با خطر واریس روبرو هستند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بلندی قد می‌تواند در احتمال ابتلای فرد به واریس نقش داشته باشد.به طوری که به ازای هر ۱۰ سانتی‌متری که به قد فرد اضافه می‌شود خطر دچار شدن رگ‌ها به واریس حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از متخصصان این مطالعه گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فاکتور «قد» از طریق ژنتیک با افزایش خطر واریس در رگ‌ها مرتبط است. واریس باعث می‌شود رگ‌ها به شکل ورم کرده در زیر سطح پوست و به رنگ بنفش تیره یا آبی دیده شود و اغلب رگ‌های پا به این عارضه دچار می‌شوند.همچنین به گفته پزشکان، واریس رگ‌ها خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در فرد افزایش نمی‌دهد و به طور کلی بیماری خوش‌خیم به حساب می‌آید. هرچند، وجود این رگ‌ها با درد همراه است و می‌تواند به دلیل جذب آب به ورم پا‌ها منجر شود.

طبق اعلام انجمن بیماری‌های عروقی، ۲۵ درصد زنان و ۱۵ درصد مردان دچار واریس می‌شوند.در این بررسی گروهی از متخصصان به ارزیابی اطلاعات بیش از ۴۱۳ هزار فرد ۴۰ تا ۶۹ سال در سراسر مناطق انگلیس پرداختند. آن‌ها با اشاره به فاکتور‌های خطرزا از جمله سن، جنسیت، چاقی، بارداری در بروز واریس، افراد را بر اساس قد گروه بندی کردند و مشخص شد در افراد بلند قد احتمال ابتلا به واریس ۷۴ درصد بیشتر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، علاوه بر این، محققان ژن‌های تعیین کننده قد را با خطر ابتلا به واریس مرتبط دانستند.   انتهای پیام/ منبع: ایسنا خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محققان زنان مردان واریس انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم