Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه در ابتدای جلسه هشتاد و نهم شورای شهر کرج ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان گفت: این اقدام نقطه عطفی از پیروزی‌های انقلابی ما است که آن را گرامی می‌داریم.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه وظیفه شورا نظارت است، گفت: گزارش‌هایی از تخلفات نیروهای شهرداری در سازمان‌های دیگر می‌شنویم که نیاز است مسئولان اداره کل بازرسی و حراست شهرداری کرج در این خصوص با شورا جلساتی داشته باشند و گزارش‌های لازم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج در ادامه جلسه پرداخت یک میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک شهر را حرکتی مثبت ارزیابی کرد و به روند انجام پروژه‌های عمرانی در شهر اشاره کرد و گفت: در پروژه خط چهار حصار، قطعه اول به طول ۴۰۰ متر اصلاح‌شده و اجرای عملیات قطعه دوم هم از محدوده پارک حیات‌وحش از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی از انجام عملیات ساخت کنارگذری که از تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله هاشمی به سمت مهرشهر اجرا می‌شود خبر داد و افزود: اقدامات این مهم در حال انجام است.

تأمین قیر با مشکل رو به رو است

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری بابیان اینکه تأمین قیر برای آسفالت معابر مسئله‌ای مهم است که تنها به روش تهاتری ممکن نیست و بحث تخصیص بودجه آن مطرح است، گفت: در شرایط کنونی عرضه قیر باوجود دلار ۱۶ هزارتومانی برای تولیدکننده داخلی به‌صرفه نیست، آن‌ها به صادرات روی آورده‌اند که همین کار تأمین قیر را برای ما مشکل کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به تخصیص ۹۰۰ تن قیر رایگان از سوی دولت به استان البرز، گفت: این مهم مقررشده است که در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری استفاده شود، سهم بافت فرسوده کرج ۱۶۰ تن است که هنوز اختصاص نیافته است.

سرپرست شهرداری کرج شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را در وضعیت کارخانه آسفالت کرج بی‌تأثیر ندانست و گفت: دولت برای بافت‌های فرسوده قیر رایگان در نظر گرفته است، باید از این فرصت بهره‌مند شد.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه شورا برای فعالیت مؤثر کارخانه آسفالت طرح‌هایی ارائه کرده است، گفت: سال گذشته شش میلیارد تومان برای خرید آسفالت پیش‌بینی شد درحالی‌که از فعالیت این کارخانه جلوگیری شده است.

وجود ۷۸۴ هکتار بافت فرسوده در البرز

وی با تأکید مجدد بر اینکه دست‌های پنهان و آشکار وجود دارد که نمی‌گذارد کارخانه آسفالت شهرداری کرج فعالیت کند، به طرح این سؤال پرداخت که نقش شورا چیست که طرح‌های ارائه‌شده روی زمین می‌ماند؟

نائب رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه امروزه بحث درآمد و کنترل هزینه مهم‌ترین وظیفه شهرداری کرج است، گفت: باید در اموری ازجمله تهیه قیر و آسفالت به بهینه‌سازی برسیم.

احد رسولی یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج با اشاره به اینکه حدود ۷۸۴ هکتار بافت فرسوده در استان البرز وجود دارد، گفت: بیشترین حجم بافت‌های فرسوده استان مربوط به شهر کرج است.

شهرداری تا هفته آینده گزارش درآمد را ارائه کند

وی به سهمیه قیر رایگان استان اشاره کرد و گفت: سهمیه‌ای که به کلان‌شهر کرج اختصاص‌یافته نسبت به دیگر شهرهای استان که وسعت کمتری دارند، بسیار کم است.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج نیز در ادامه بابیان اینکه عمده‌ترین مصرف‌کننده قیر کلان‌شهرها هستند و هزینه‌های زیادی بابت این موضوع به شهر و شهروندان وارد می‌شود، گفت: رشد قیمت قیر تأثیر زیادی بر کُند شدن روند اجرای عملیات آسفالت داشته است.

وی تاکید کرد: دولت باید برای رضایت شهروندان و کاهش آسیب‌ها و حوادث توجه ویژه‌ای به تخصیص قیر به شهرداری‌ها و تعدیل قیمت آن داشته باشد.

رئیس شورای شهر کرج در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه شش ماه از سال گذشته است، گفت: شهرداری باید گزارش درآمد و هزینه‌ها را ظرف هفته آینده به شورا ارائه و در صحن اعلام کند.

کد خبر 4413017

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخاب شهردار شهرداری کرج شورای شهر کرج عباس زارع ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در ادامه نهضت آسفالت معابر پرتردد اهواز، عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان صنایع با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: خیابان صنایع با توجه به نزدیکی به شرکت‌های صنعتی، بیمارستان شهید بقایی و جاده خرمشهر یکی از پرترددترین معابر شهر اهواز است که در مراحل پایانی زیرسازی و آسفالت قرار دارد.

وی افزود: مساحت کل معبر ۲۱۷۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات زیرسازی و آسفالت آن آغاز شد، در حال حاضر اکیپ‌های اجرایی در دو مسیر رفت و برگشت (به عرض ۱۲ متر) به صورت هم زمان عملیات جدول‌گذاری به طول ۳۸۰۰ متر را انجام می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصد پروژه احداث خیابان صنایع تصریح کرد: عملیات زیرسازی رو به اتمام است، آسفالت معبر طی روزهای آینده آغاز می‌شود و ابتدای خرداد ضمن تکمیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 750697

دیگر خبرها

  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود