Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@11:26:07 GMT

بازدید از امکان تاریخی شیراز رایگان شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۸۶۶۷

بازدید از امکان تاریخی شیراز رایگان شد

پول‌نیوز -مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بازدید از اماکن تاریخی و میراثی این استان به مناسبت پنجم مهرماه که به عنوان روز جهانی گردشگری نامگداری شده، رایگان است.
مصیب امیری، افزود: آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم از جمله اماکن میراثی است که در روز یاد شده بازدید از آنها رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور و موزه مردم شناسی کازرون ،قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد،کاخ ساسان سروستان، موزه خط و کتابت نی ریز و موزه باغ نشاط لار نیز برای بازدید گردشگران و همه شهروندان در این روز به صورت رایگان خواهد بود.
امیری، همچنین به همزمانی روز جهانی گردشگری با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در تورهای گردشگری شیراز گردی، موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مقاصد بازدید در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: برنامه های دیگری، نظیر گلباران قبور شهدا، افتتاح یک اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز، برگزاری 2 سمینار آموزشی با موضوع گردشگری الکترونیک و بوم گردی، برگزاری تور بافت تاریخی - فرهنگی، برگزاری سمینار گردشگری از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز جهانی گردشگری در استان فارس اجرا خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه شعار امسال برای این روز، گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک اعلام شده، اظهار داشت: گردشگری فارس در پی ایجاد تنوع در حوزه های مختلف این صنعت، ایجاد راهبردهای نوآورانه دیجیتالی برای گسترش کارآفرینی و توانمندسازی جوامع بومی این صنعت است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت برنامه های اجتماعی در فضای مجازی و برنامه ریزی هدفمند در ارایه خدمات در سطح جهانی از سوی فعالان گردشگری، فرصت‌ مغتنمی است که باید بیش از پیش در عصر فناوری مورد توجه قرار گیرد و به بهترین شکل از آن بهره برداری شود.
بیست و هفتم سپتامبر که مصادف با پنجم مهرماه است به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است. این روز همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که از سی و یکم شهریور آغاز می شود و تا ششم مهرماه ادامه دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری فارس پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهر‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. بازار وکیل یکی از مکان های تاریخی و دیدنی این شهر محسوب می شود که قدمت آن به دوران زندیه باز می‌گردد و معماری خاص بازار وکیل، یکی از علت‌های شگفتی گردشگران در بازدید از این بازار قدیمی است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این بازار تاریخی را به نمایش گذاشته است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر