Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، چهارشنبه در حاشیه نشست توجیهی – آموزشی فرمانداران، مدیران نظارتی، اقتصادی و اجرایی دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: به همین دلیل در 6 ماه نخست امسال به رغم اینکه از تعداد پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز کاسته شده اما ارزش ریالی این پرونده ها بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معتقدیم کسانی که به شکل سازمان یافته در امر قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند موجب می شوند که این اتفاق رقم بخورد و پس از ورود کالاهای قاچاق به کشور توسط باندهای کلان و بزرگ این کالاها در اختیار توزیع کنندگان خُرد قرار می گیرد.
هندیانی اضافه کرد: به همین دلیل معتقدیم که باید تلاش و تمرکز خود را بر باندهای بزرگ و سازمان یافته که حتی ممکن است با ایادی آن سوی مرزها ارتباط برقرار کرده باشند قرار دهیم.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، تعریف شناسه کالایی را گامی برای مشخص شدن هویت قانونی یا قاچاق بودن کالا دانست و گفت: ستاد به دنبال این است که در سال 97 بحث لینک سامانه هایی که بتوانند شفافیت تجاری را مشخص کنند عملیاتی کند.

هندیانی افزود: اگر بتوانیم از ابتدای ورود و عرضه کالا چه داخلی و چه خارجی یک شناسه کالایی برای آن تعریف کنیم، می تواند تا سطح توزیع در فروشگاه ها و مغازه ها قانونی یا قاچاق بودن آن برای بازرسان قابل تشخیص باشد.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: این کار بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 92 تصویب شده و بر اساس آن مقرر بوده که لینک اطلاعاتی بین سامانه ها شکل گیرد که تاکنون اقداماتی در بخش مهمی از کار از جمله در حوزه سامانه جامع تجارت و دروازه پنجره واحد گمرک انجام شده است.

وی افزود: هم اینک بخش مهمی از سامانه انبارها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و سامانه برخط بارنامه نیز با جدیت در دست پیگیری است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، یکی از اولویت های این ستاد را مقابله با قاچاق سوخت با توجه به اختلاف قیمت آن با کشورهای همسایه دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که به نظر می رسد می تواند به جلوگیری از قاچاق سوخت کمک کند این است که فرایند استفاده مجدد از کارت سوخت خودروها آغاز شود.

هندیانی افزود: این ستاد برای همین منظور تاکنون جلسه های متعددی برگزار کرده تا بتواند در آینده راهکارهای جدی تری را دنبال کند.

وی، یکی دیگر از برنامه های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور را تعیین تکلیف اموال تملیکی تا پایان امسال برشمرد و افزود: اموال بسیاری در حوزه قاچاق متوقف می شود و به اموال تملیکی برای نگهداری ارسال می شود که ستاد به دنبال این است که تکلیف این اموال را تا پایان سال مشخص کند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور  در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است