Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:52:54 GMT

صنعت بیمه نیازمند ارایه محصولات جدید

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۸۹۳۲

صنعت بیمه نیازمند ارایه محصولات جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست اعضای هیات امنای پژوهشکده بیمه گفت: دعوت از متخصصان خارجی برای همایش ها و دوره های آموزشی در کنار بهره گیری از اساتید داخلی یک ضرورت آشکار است که باید به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

رئیس کل بیمه مرکزی فعالیت های پژوهشکده بیمه را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: استفاده از حداکثر ظرفیت های دانشگاهی از وظایف جدی پژوهشکده ها محسوب می شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که متخصصان دانشگاهی با صنعت بیمه تعامل بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این نکته که هزینه در مقوله پژوهش نوعی سرمایه گذاری است، تصریح کرد: نگاه بیمه مرکزی به امر پژوهش یک نگاه دولتی نیست و ما در نظر داریم ظرفیت های خالی صنعت بیمه را با پژوهش های کاربردی، فعال کنیم.

رئیس هیات امنای پژوهشکده با اشاره به این نکته که صنعت بیمه در کشور ما یک صنعت نوجوان به شمار می رود، گفت: اگر پژوهشکده به طور دقیق ماموریت خود را به انجام برساند موتور صنعت بیمه با کیفیت بهتری کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده بیمه باید خاستگاه اصلی دانش افزایی و موتور محرکه فعالیت های فنی، علمی و حرفه ای صنعت بیمه باشد.

سلیمانی با برشمردن تکالیف قانونی پژوهشکده بیمه تغییر رویکرد از آموزشی به پژوهشی را از راهبردهای اساسی پژوهشکده بیمه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه دانشکده ها در امر آموزش دستاوردهای خوبی دارند و بهتر است تمرکز پژوهشکده بر مباحث زیرساختی و پژوهشی باشد.

رئیس شورای عالی بیمه، تعامل پژوهشکده بیمه و صنعت بیمه را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: در صورت تقویت پژوهشکده و مجهز شدن آن به متخصصان و نیروهای خبره دانشگاهی، شرکت های بیمه می توانند معضلات و مسائل خود را در این مجموعه حل کنند.

وی گفت: راهکار اصلی برطرف کردن مشکلات موجود، شناسایی موانع و ارائه راهکار است که ما از پژوهشکده بیمه انتظار داریم این مأموریت را به انجام برساند.

سلیمانی اظهار داشت: برای مثال باید این موضوع بررسی شود که با وجود اصلاح آیین نامه بیمه های زندگی چرا این رشته حساس به سطح مطلوب نرسیده است.

وی در دسترس قرار گرفتن اطلاعات از طریق سنهاب را کمک موثری برای تعامل صنعت و پژوهشکده بیمه دانست و گفت: با انجام کارهای پژوهشی می توان خلاها و مشکلات صنعت بیمه را شناسایی و برای درمان آن نسخه مناسبی تجویز کرد.

گفتنی است در آغاز این نشست امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه گزارش مبسوطی از فعالیت ها، دستاوردها و صورت های مالی این مجموعه را به رییس کل بیمه مرکزی ارائه کرد

کد خبر 4412871 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه مرکزی پژوهشکده بیمه غلامرضا سلیمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران تحریم اقتصادی ایران صادرات غیرنفتی اوپک ایالات متحده آمریکا محمد شریعتمداری جنگ تجاری وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت پتروشیمی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد هاشمی‌فر پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای است.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام این طرح تنها سه روز دیگر فرصت باقی است، افزود: در صورتی که خانوارها دارای بیش از چهار فرزند باشند دو سال سابقه به سوابق آنها اضافه خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی خاطرنشان کرد: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان بهره مند شوند.

هاشمی‌فر تصریح کرد: مادران مشمول و متقاضی این طرح در فرصت باقی مانده می‌توانند به سایت www.roostaa.ir مراجعه یا به ۳۱ کارگذار تعیین شده در استان مرکزی مراجعه کنند تا ثبت نام آن‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: این طرح از ۲۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۶۵۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام آنها در سیستم ثبت شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده در سطح کشور برای این طرح شامل ۵۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: این طرح ویژه زنان و مادران روستایی دارای بیش از سه فرزند است که برای آن‌ها رایگان انجام می‌شود و از شرایط بهره‌مندی برای این طرح توسط روستاییان و مادران مشمول باید فرزند سوم آنها متولد یک فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

هاشمی‌فر ادامه داد: مادران مشمول این طرح باید دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال باشند، تا بتوانند عضو صندوق شوند و از مزایای عضویت رایگان در این صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: تمام زنان خانه‌دار روستایی و عشایر که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای ایشان ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد می‌باشد تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ فرصت نسبت به ثبت نام خویش و بهره‌مندی از مزایای بیمه کشاورزان به صورت رایگان اقدام نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی با بیان اینکه ۷۷ هزار و ۶۰۶ نفر در استان مرکزی تحت پوشش صندوق کشاورزان و عشایر هستند گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار بیمه شده فعال و ۱۱ هزار و ۵۷۷ مستمری بگیر در سطح استان مرکزی وجود دارد و در سال گذشته ۳۷۷۰ نفر جذب صندوق شده‌اند.

هاشمی‌فر اضافه کرد: در استان مرکزی ۳۱ دفتر کارگزاری در مناطق روستایی مستقر شده تا خدمات به روستاییان ارائه کنند و همه خدمات در قالب الکترونیک به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 745189

دیگر خبرها

  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • فردا؛آغاز بکار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • ظرفیتهای معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی