Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:50:02 GMT

دلايل بروز تنش بين زوجين

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۹۵۴۹

دلايل بروز تنش بين زوجين

خبرگزاري آريا -

يکي از دلايل بروز تنش ميان زوجين ، تمايل آن‌ها براي تغيير رفتار ديگري است‎
يک روانشناس گفت: يکي از دلايل بروز تنش و کشمکش ميان زوجين که احتمال جدايي‌شان را بالا مي‌برد، تمايل آن‌ها براي تغيير رفتار ديگري است.
اکبري روانشناس در گفتگويي؛ در خصوص علت بروز تنش بين زوجين اظهار کرد: تمايل براي تغيير رفتار و برخي از ويژگي‌ها در زوجين، احتمال جدايي را در آنان بالا مي‌برد و زوجيني که چنين تمايلي دارند، نمي‌توانند همسرشان را همان طوري که هست بپذيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد زوجين متوجه نيستند که بعضي از ويژگي‌ها اساسا تغييرناپذير هستند و مي‌توان گفت که افراد قادر به تغيير دادن يکديگر نيستند.
وي با بيان اينکه بايد بر روي تعامل و پذيرفتن شخصيت افراد تمرکز کرد، گفت: گاهي موضوع اختلافات ميان زوجين، عميق نيست و علت آن تنها نبود مهارت‌هاي کافي در گفتگو و تبادل نظر با يکديگر است.
اين روانشناس در ادامه بيان کرد: در گفتگوهايتان به گونه‌اي صحبت نکنيد که دفاع همسرتان را برانگيزد، به عنوان مثال نگوييد تو هميشه اشتباه مي‌کني، بلکه بهتر است در صورت بروز اشتباه از سوي همسرتان به او بگوييد: انسان گاهي خطا مي‌کند، با کمي دقت مي‌شود کارها را بهتر پيش برد.
اکبري با اشاره به اينکه زوجين نبايد با يکديگر دستوري صحبت کنند، تصريح کرد: درباره موضوع صحبت کنيد، نه درباره اثبات خودتان يا اينکه چه کسي متهم است. با همسرتان دستوري صحبت نکنيد، بلکه پيشنهاد بدهيد و نظر طرف مقابلتان را بپرسيد.
وي افزود: هميشه قبل از صحبت کردن، کمي تأمل کنيد تا حرفي که مي‌زنيد به رشد ارتباط ميان شما و همسرتان کمک کند، زيرا اگر بدون فکر، شروع به حرف زدن کنيد يا از سر عصبانيت‌هاي لحظه‌اي طرف مقابلتان را مورد انتقاد قرار دهيد، ممکن است پشيمان شويد.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | میگرن چیست؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میگرن اختلالی است که ابتدا به صورت سردرد بروز می‌کند. از ویژگی‌های آن سردرد‌های ملایم، متوسط یا شدید است و غالباً با بروز درد در چشم همسو با قسمتی از سر که دچار درد شده‌است و علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. حملات میگرنی ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها به طول بینجامد و گاهی سردرد آن‌قدر شدید شود که در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • کامنت جالب دنی کارواخال؛ به بچه‌هایم خواهم گفت کنار کروس بازی کردم! / عکس
  • ببینید | میگرن چیست؟