Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@06:43:51 GMT

کدام حیوان اولین بار به فضا رفت؟ + عکس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۹۷۰۳

کدام حیوان اولین بار به فضا رفت؟ + عکس

رکنا: سفر به فضا مثل آرزوی پرواز از آرزوهای دور دست اما دست یافتنی برخی از افراد در دوره‌های مختلف بوده است.

به گزارش رکنا، برخی از انسان‌ها موجودات عجیب و خستگی ناپذیری هستند و آرزوهای دور و درازی را در سر می‌پرورانند. سفر به فضا مثل آرزوی پرواز از آرزوهای دور دست اما دست یافتنی برخی از افراد در دوره‌های مختلف بوده و البته نا گفته نماند که تحقق چنین آرزویی تا کنون جان تعدادی از افراد را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شواهد موجود نخستین موجود زنده‌ای که به فضا پا گذاشته، انسان نبوده و پیش از انسان‌هایی که رویای سفر به فضا را در سر داشتند، برخی از حیوانات توسط پژوهشگران به فضا فرستاده می‌شدند تا شرایط سفر انسان به فضا با توجه به اطلاعاتی که از سفر حیوانات به دست می‌آمد، از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

«مگس» اولین موجود زنده‌ای است که در سال 1947 میلادی توسط محققان حوزه فضا نوردی به فضا فرستاده شد و این موجود زنده به همراه دیگر محموله‌های زیستی جهان که شامل ذرت، جلبک و سایر گونه های گیاهی بود به منظور مطالعه اثرات تابشهای مضر خورشیدی بر حیات در قالب چند پرتاب مختلف به فضا ارسال شد.

پس از مگس، سگ‌، میمون، موش، خوکچه هندی، غورباغه و خرگوش از دیگر موجودات زنده‌ای بودند که به همراه حس گرهای اطلاعاتی که روی آن‌ها نسب می‌شد راهی فضا می‌شدند و اطلاعات به دست آمده از حس گرهای اطلاعاتی فوق، به عنوان منبع تحقیق مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار می‌گرفت.

جالب است بدانید تنها برخی از این حیوانات زنده و سالم به زمین باز می‌گشتند و برخی از آن‌ها در جریان سفر به فضا جان خود را از دست می‌دادند و نشانه‌ای از آن‌ها به جا نمی‌ماند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

7 دلیل که ثابت می کند حمله تروریستی اهواز کار داعش بوده است +فیلم و عکس

راننده های تهرانی از مرد لاغر اندام می ترسند!

تجاوز پزشک جراح به 32 دختر باکره + عکس

انتقام از نوه 6 ساله بخاطر تنفر از عروس! + عکس

همخوابی عاشقانه دختر 15 ساله با فروشنده لباس زنانه / زن این مرد آن در را در اتاق خواب گیر انداخت +عکس

10 فیلم دیده نشده و جدید از حادثه تروریستی اهواز

لحظه ی وحشتناک سوختن 31 بازیگر زن و مرد در سر صحنه فیلمبرداری! + فیلم

بهناز بعد از طلاق در پارتی ها نقش پررنگی داشت!

راننده تاکسی خبر مرگ خود را در رادیو شنید!

مرگ وحشتناک عروس روستا پیش از رسیدن به مراسم / تراکتور چپ کرد؟ + عکس

این 2 مرد را می شناسید؟! / خاتون زن مرموزی است! + عکس ها

تکرار مرگ بچه در اشتباه مادرانه! / شربت متادون جان گرفت

فیلم انتشار نیافته از حادثه تروریستی اهواز / شجاعت را ببینید! + جزییات

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز سفر سفر حیوان عکس سفر فضا پرواز عکس فیلم اهواز زن شهید قتل زندگی دختر سرقت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، یکی از دغدغه‌های این فدراسیون در چندسال اخیر به موضوع گران شدن زمین‌های ورزشی باز می‌گشت. این فدراسیون از مدت‌ها قبل با هدف ارزان ‌شدن این رشته ورزشی، راهکارهای مختلف را مورد بررسی قرار داد که در نخستین گام مقرر شد مرکز ملی تنیس(باشگاه استقلال)‌ تسهیلات ویژه‌ای را برای قهرمانان و ورزشکاران این رشته در نظر بگیرد.

بر این اساس ۱۰۰ نفر اول رنکینگ کشوری در دو بخش دختران و پسران در تمامی رده‌های سنی می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۵ و در طول ایام هفته، با قیمت ۱۵۰ هزار تومان زمین در اختیار گرفته و به تمرینات شخصی خود بپردازند.

گفتنی است اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی تنیس همچنان بصورت رایگان، با امکانات و ‌تسهیلات اردویی ویژه برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر بسیاری از مسوولان باشگاه‌های تنیس جهت شرکت در این پویش به فدراسیون اعلام آمادگی کرده و درصدد هستند با ارائه راهکارهای دیگر، شرایط مختلف و بستر مناسبی را برای توسعه این ورزش در دستور کار قرار دهند که کارهای کارشناسی آن در دست اقدام است، فدراسیون تنیس کشورمان نیز آماده همکاری کامل با آنها بوده و از این حرکت در راستای تعمیم و توسعه ورزش تنیس استقبال می‌کند.

کد خبر 6085675

دیگر خبرها

  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور