Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال  «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان تغییرانی را در تاکتیک‌های خود ایجاد می‌کند.

ماتیس اظهار داشت: ماموریت «حمایت قاطع» که بر آموزش، مشورت دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغان متمرکز است ارائه کمک‌های بیشتر به نیروها در مناطق مختلف را آغاز کرده است۔  وی اما جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران مستقر در پنتاگون گفت: ارتش افغانستان در یک سال و نیم گذشته تلفات شدیدی را متحمل شده است.

اظهارات ماتیس در حالی مطرح شده است که «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان اخیرا در سنای این کشور گفت: در ماه گذشته در درگیری با مخالفان دولت افغانستان  ۵۱۳ نیروی ارتش کشته و ۷۱۸ تن نیز زخمی شدند.

چندی پیش نیز روزنامه «نیویورک تایمز» به‌ نقل از شماری از دیپلمات‌های خارجی گزارش داد که تنها در هفته گذشته بیش از ۴۰۰ نیروی امنیتی افغان در درگیری با مخالفان دولت این کشور کشته شدند و این امر سبب کاهش شدید جذب نیروهای جدید برای ارتش و پلیس افغانستان شده است.

آمار کشته شدن ۴۰۰ سرباز و نیروی پلیس افغانستان هفته گذشته در حالی درز کرد که این اطلاعات در دیدار ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با دیپلمات‌های غربی مطرح شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر دفاع نیروهای امنیتی پنتاگون افغانستان دولت ناتو افغانستان جیمز ماتیس ناتو نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک نماینده درباره نفوذی های اسرائیل در ایران /باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درخصوص عملیات «وعده صادق» و پاسخ کشورمان به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی علیرغم انجام عملیات‌های مختلف، زیر پا گذاشتن همه آنچه از حقوق بشر و مقررات و کنوانسیون ‌های جهانی درخصوص جنگ و حقوق غیرنظامیان و .. گفته می‌شود و ارتکاب جنایات مختلف از جمله کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌، نتوانست به توفیق چندانی دست یابد.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: در چنین شرایطی این رژیم در یک موقعیت استیصال قرار گرفت و با توجه به سابقه‌ای که در ترور و به شهادت رساندن شهید سلیمانی از این‌ها (آمریکا و رژیم صهیونیستی) وجود داشت بعید نبود که به چنین اقداماتی هم فکر کنند. در نتیجه آن استیصال این رژیم را به نقطه‌ای رسانده بود که دست به یک اقدامی بزند و به نظر می‌رسد خودش هم عواقب آن را پیش‌بینی کرده بود؛ این اقدام هم حمله به یک ساختمان رسمی متعلق به جمهوری اسلامی در کشوری مانند سوریه است که توان و قدرت لازم را برای دفاع از حریم خود در مقابل ارتش مجهز رژیم صهیونیستی ندارد.

نماینده کازرون افزود: قطعا این رژیم حساب پاسخ ما را کرده بود اما یک هوشمندی در جمهوری اسلامی وجود دارد که شتاب زده عمل نکرد و خواست عقلای نظامی و دفاعی کشور بود که دست به یک حرکت سریع زده نشود و قرار بود از توان نظامی که ناشی از پیشرفت علم و فناوری در کشور است در زمان خودش و با دقت لازم استفاده شود که بنا به اظهار فرماندهان نظامی بیش از ۵۰ درصد اهداف محقق شد.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم این اقدام این بود با توجه به تبلیغات وسیعی که آن‌ها از گنبد آهنین می‌گویند و آن غروری که در حوزه توامندی نظامی‌شان داشتند؛ این عملیات باعث شد که ابهت‌شان شکسته شود یعنی یک بار حماس آن اقتدار و امنیتی که آن‌ها برای خودشان تصور کرده بودند را شکست و حالا جمهوری اسلامی ایران این اقدام را انجام داد.

عباسی در رابطه با پاسخ و واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران، اظهار داشت: الحمدلله پدافند غیرعامل ما خوب است به خصوص هوشمندی جوانان نخبه ما که با برنامه‌های دشمن مقابله می کنند و به نظر می‌آید که دست برتر را داریم. اگر به گذشته نگاه کنیم اینطور بوده که هر وقت ما دست برتر را داریم طرف مقابل هم اقداماتی را سامان می‌دهد، این رژیم در داخل نفوذی دارد، یا اقدام به ایجاد انفجار می کند یا دست به ترور می‌زند در نتیجه ما باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم که از نفوذی ها ضربه نخوریم.

نماینده کازرون خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که ناشی از یک تصمیم عاقلانه بوده نشان داد که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌های حامی آن‌ها نمی‌توانند ایران را تحت فشار نظامی قرار دهند با همه محاصره اقتصادی که وجود داشته ایران این توانمندی را پیدا کرده که ایستادگی کند.

وی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر این اقدام باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی ما نیز افزایش پیدا کند و مردم بیش از گذشته به نیروهای نظامی و رسانه های خودمان اطمننان کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895498

دیگر خبرها

  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • ادعای یک نماینده درباره نفوذی های اسرائیل در ایران /باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • محمدرضا عارف: رژیم صهیونیستی با درایت نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اعزام نظامی به اوکراین ارزش بررسی را دارد
  • انگلیس قصد تغییر آرایش نیروهای خود را در منطقه ندارد
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان