Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي گفت: بسيج با نگاه انقلابي و برخواسته از ميان مردم است بنابراين تفکر بسيجي در تربيت نسل آينده موثر مي باشد.

سردار يعقوبعلي نظري روز چهارشنبه در مراسم معارفه فرمانده واحد مقاومت بسيج هنرستان دارالفنون مشهد افزود: ارزش هر انسان و تشکيلات جمعي به اهداف و آرزوها و نقاطي است که مي خواهد به آنها دست پيدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بسيج اهداف عاليه آدم سازي را در تشکيلات خود مدنظر قرار داده است. تشکيلات بسيج اهداف بلند معنوي و انقلابي را در برنامه ها مورد توجه دارد که اين اهداف بوسيله مردم و اعضاي بسيج به عنوان پيشقراولان و پرچمداران عملياتي مي شود.
* تقويت روحيه انقلابي
رئيس ناحيه شش آموزش و پرورش مشهد هم در اين مراسم گفت: بسيجيان بايد در همه عرصه ها مسوليت پذير باشند و به خصوص دانش آموزان بسيجي در عرصه تقويت بنيه علمي و بهبود وضع تحصيلي هم مدرسه اي و هم کلاسي خود تلاش نمايند.
عليرضا شکيبا افزود: تقويت و ارتقاي روحيه انقلابي و اسلامي و ترويج فعاليتهاي گروهي و همچنين همکاري با ساير تشکلها بايد مورد توجه دانش آموزان بسيجي قرار گيرد. بسيجيان بايد مدرسه را محيط علم و دانش و معرفت قرار دهند و در زنده نگه داشتن حماسه دوران دفاع مقدس و ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي معلم و دانش آموز تلاش کنند و شناخت کافي از تحرکات دشمن نيز داشته باشند.
شش هزار واحد مقاومت بسيج دانش آموزي با 450 هزار عضو در مدارس خراسان رضوي فعاليت دارند. واحدهاي مقاومت پيشگامان بسيج در سطح دبيرستانهاي دوم متوسطه، واحدهاي مقاومت پويندگان در دبيرستانهاي متوسطه اول و واحدهاي مقاومت اميدان در مدارس ابتدايي تشکيل مي شوند.
7507/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟

شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا زاهدی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی بود که در کنار مردانی چون شهیدان حسین خرازی و احمد کاظمی همراه دیگر هم شهری های اصفهانی اش، مقابل حزب بعث ایستاد. سردار زاهدی پس از جنگ همچنان در میدان جهاد حضور داشت و این بار در محور مقاومت فعالیت های موثری داشت. 

این سردار رشید اسلام در عین گمنامی گام های بلندی در جهت پیروزی جنگ هایی چون جنگ 33 روزه برداشته بود و در سال های خیر این سرزمین سوریه بود که او را زیاد دیده بود. سرانجام هم فروردین سال جاری سردار زاهدی در کنسولگری ایران در سوریه توسط اسراییل در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. 

حکم ابلاغ درجه سرتیپ تمامی در سال 1369

 شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود و نه بسیجیان، لباس سپاه پوشید.

پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیروها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد.

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

ولی تنها چیزی که بارها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می کرد و چون امام خامنه ای آنها را داده بودند برایش با ارزش بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد