Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، طی چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن از تغییر کاربری تنها مدرسه ابتدایی روستای خنداب از توابع ضیاءآباد در استان قزوین با نام دبستان «شهید محمدی» به محل نگهداری گوسفندان خبر می‌دهد!
انتشار این فیلم که توسط یکی از اهالی روستا ضبط و منتشر شده است واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازاین‌رو برای اطلاع از علت این رویداد عجیب با مسئولان آموزش‌وپرورش استان جویا شدیم.
آموزش‌وپرورش بعد از بررسی موضوع دلیل تعطیلی مدرسه را نبود دانش‌آموزی برای ادامه تحصیل عنوان کرد و در جوابیه خود ماوقع را چنین شرح داد: «پیرو خبر پخش‌شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده مستأجر از مدرسه روستای خنداب به‌عنوان طویله گوسفندان!! طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد به دلیل عدم وجود دانش‌آموز در روستا و جلوگیری از تخریب اموال عمومی از سال 1393 این واحد آموزشی براساس درخواست شورای اسلامی روستای مذکور پیرو توافقنامه‌ای در اختیار شورای روستای خنداب قرار گرفته است.
مستأجر بدون اطلاع دهی به اداره متبوع صرفاً چوپان روستا را اسکان داده و هدایت گوسفندان به محوطه مدرسه و فیلم‌برداری از آن توسط منتشرکننده فیلم به‌صورت ساختگی در جهت اغراض شخصی و تضعیف آموزش‌وپرورش در آستانه سال تحصیلی جدید بوده، لذا آموزش‌وپرورش استان از طریق مراجع قضایی پیگیر خبر کذب منتشر شده خواهد شد.»

آموزش و پرورش با یک جوابیه نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند

به دنبال انتشار این جوابیه، چند سوال قابل تامل در اذهان ایجاد می شود که توجه به هر کدام از این موارد باید مورد توجه مسئولان امر باشد. 
چرا در ساخت مدارس به موضوع مهم «مکان یابی» و «ظرفیت های اجتماعی و انسانی» منطقه توجه نمی شود؟ آیا این هدررفت بودجه بیت المال نیست؟ 
بی شک نظیر این مدرسه مدارس دیگری نیز وجود دارد که با جابجا شدن جمعیت و ساختار جمعیتی آن دانش آموزی در آینده نخواهد داشت و بعد از مدتی خالی و در نهایت به تعطیلی خواهد انجامید، آیا نباید برای هدایت و نحوه تغییر کاربری آن به شیوه ای که در راستای اهداف آموزش و پرورش باشد فکری شود؟ 
اینکه این مدرسه از سال 93 تعطیل شده و بعد از آن در اختیار شورای شهر قرار گرفته و حال با انتشار این فیلم تبدیل به محل نگه داشت گوسفندان شده نشان می دهد آموزش و پرورش نظارت ضعیفی بر مدارس روستاها و مناطق کم برخوردار دارد و در خصوص مدارس تعطیل شده نیز نظارتی محدود دارد. لذا باید در این زمینه همت بیشتری داشته باشد. آیا نظیر چنین مدارسی باز هم وجود دارد؟ آموزش و پرورش چه میزان در جریان آن است؟ 
به گزارش ایکنا، به طور قطع این جوابیه نمی تواند زمینه ای برای شانه خالی کردن آموزش و پرورش از بار مسئولیت های خود باشد. 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین خنداب مدرسه خنداب تعطیلی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش