Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- اعتصاب سراسری در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت آرژانتین در حالی روز گذشته در این کشور صورت گرفت که فروشگاه ها فعالیت خود را برای 24 ساعت متوقف کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، پیش از این بزرگترین اتحادیه آرژانتین خواستار برگزاری اعتصاب سراسری در اعتراض به نحوه مدیریت اقتصاد این کشور توسط دولت مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال این اعتصاب، فعالیتها در بندر روساریو و همچنین خدمات حمل و نقل عمومی نیز متوقف شدند. اعتصاب کنندگان خواستار این شدند که دولت اقداماتی را برای جبران خسارات وارد شده به فعالیتهای تجاری به دلیل افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پزو انجام دهد. گفته می شود که نرخ تورم در آرژانتین به فراتر از 40 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
در همین حال به دنبال استعفای ناگهانی رئیس بانک مرکزی آرژانتین، ارزش واحد پولی این کشور بار دیگر کاهش یافت. براساس این گزارش، رئیس بانک مرکزی آرژانتین که فقط سه ماه در این سمت فعالیت کرده بود، دلایل شخصی را عامل استعفای خود اعلام کرد.
وزارت خزانه داری آرژانتین نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این اعتصاب ضرر 31.6 میلیارد پزویی( 800 میلیون دلاری) برای این کشور به همراه داشته است.
معلمان و کارگران بخش های خدمات عمومی نیز در حالی به این اعتصاب پیوستند که مردم آرژانتین از دولت مائوریسیو مکری خواسته اند تدابیر اقتصادی جدی برای مقابله با بحران مالی اتخاذ کند.
دولت مکری در حالی به دنبال ادامه مذاکرات با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام است که یک منبع دولتی به خبرگزاری رویترز گفت که توافق دولت بوئنوس آیرس و صندوق بین المللی پول ممکن است ظرف چند روز آینده در مورد افزایش خط اعتباری این وام نهایی شود.
به گزارش ایرنا، آرژانتین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان این روزها با چالش های جدی اقتصادی و مالی روبرو شده که اتخاذ نکردن تدابیر کارآمد می تواند منجر به بروز بحران در این کشور شود.
کاهش ارزش پزو (واحد پول آرژانتین) در حالی اخیرا تا بیش از 50 درصد رسیده که دولت برای حل این معضل سود بانکی را به 60 درصد افزایش داد.
پزو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 53 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ابتدای سالجاری هر دلار آمریکا با 18 پزو مبادله می شد که این رقم اکنون به 39.87 پزو رسیده است.
آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، در سال 2018 (1397) به دلیل مواجهه با بحران کاهش شدید ارزش واحد پولی اش با شرایط اضطراری روبرو شده است.
اروپام**9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اعتصاب آرژانتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد