Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شاگردان آیت الله بهجت در بازدید از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان بیان داشت: با ورود به این فضا احساس کردم به شعبه‌ای از کربلا وارد شدم و حال و هوای کربلا را اینجا حس کردم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، حجت الاسلام محمدعلی حیدری زنجانی از شاگردان آیت الله بهجت در بازدید از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان بیان داشت: با ورود به این فضا احساس کردم به شعبه‌ای از کربلا وارد شدم و حال و هوای کربلا را اینجا حس کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، محل دفن ائمه اطهار بقعه‌ای از بقاع بهشت و روضه‌ای از جنت و محل نزول فرشتگان است؛ خاطر نشان کرد: روایت داریم که ملائکه فوج فوج شب و روز در اطراف ضریح مطهر امام حسین علیه السلام طواف می‌کنند و جبرئیل و میکائیل هر شب به زیارت آن حضرت می‌روند و انبیاء الهی زائر کوی حسین علیه السلام هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه معتقدیم امام حسین، سیدالشهداست و بر همه عالم ولایت دارد، گفت: آن حضرت زائران خود را می‌بیند، صدایشان را می‌شنود و حالت خضوع و رقتی که به زائر دست می‌دهد، علامت جواب سلام از جانب امام علیه السلام است.

 

وی در خصوص شبهاتی که در جامعه و فضای مجازی پیرامون هزینه‌کرد جهت بازسازی اعتاب مقدسه منتشر می‌شود، اظهار کرد: تعظیم حرم‌های ائمه علیهم السلام، تعظیم شعائر الهی است و هر چه در این مکان‌ها که محل خودسازی و تهذیب نفس و ارتباط بیشتر با خداست، هزینه شود؛ بهره‌برداری معنوی صورت می‌گیرد و خدا به زندگی هدیه کنندگان جهت امر بازسازی برکت می‌دهد.

 

این شاگرد مرحوم آیت الله بهجت افزود: این روزها مرتب روی گوشی‌ها پیام‌های سفر به نقاط مختلف دنیا در قالب تورهای تفریحی می‌آید که این سفرها شاید وابستگی دل‌ها به دنیا را بیشتر کند در حالی که سفر به مکان‌های مذهبی و زیارت قبور ائمه علیهم السلام نوعی خودسازی و نزدیکی به خداست؛ پیروان مذاهب و ادیان دیگر حتی هندوها برای رفع مشکلاتشان به امام حسین علیه السلام متوسل می‌شوند و برای آن حضرت نذر می‌کنند.

در این بازدید علی متقی، معاونت امور شهرستان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان پیرامون چگونگی ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان توضیحاتی ارائه داد.

 

گفتنی است، حجت الاسلام حیدری زنجانی، سخنران مراسم حسینیه ثارالله در دهه دوم ماه محرم در کمران است.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی اهواز تشییع شهدا محرم ماه محرم مجلس عاشورا اهواز هفته دفاع مقدس آیت الله مکارم شیرازی آیت الله خامنه ای امام حسین علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر

عشق و ارادت به امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و عاشقان آن حضرت برای ادای احترام از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند؛ در همین در راستا خادم الشهدای استان هرمزگان در چایخانه حرم مطهر رضوی میزبان زائران شدند و از آنها پذیرایی به عمل آوردند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروندخبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

راه اندازی چایخانه امام رضا (ع) در کاشان به مناسبت ایام زیارتی مخصوص + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر