Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:42:44 GMT

چالش انتخاب شهردار کرج/مشکلات پیش‌آمده سیاسی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۰۶۵۰

چالش انتخاب شهردار کرج/مشکلات پیش‌آمده سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی درباره نامه وزارت کشور و عدم موافقت شخص وزیر با مأموریت سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

محمدحسین خلیلی اردکانی در این خصوص گفت: مطابق مواد قانونی موجود وقتی شخصی از مدیران دولتی برای سمتی ازجمله شهردار یک کلان‌شهر انتخاب می‌شود تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند طبق این قانون با درخواست شورای شهر مبنی بر چنین مأموریتی موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر کرج در ادامه خواستار شد: وزیر کشور بزرگوارانه فضای موجود در کرج را که میزان نگرانی مردم شهر بابت عدم تعیین تکلیف شهردار این کلان‌شهر را نشان می‌دهد، مدنظر قرار دهد.

وی بیان کرد: از مسئولان وزارت کشور می‌خواهیم دردهای این شهر را ببیند، مشکلات کنونی شهرداری کرج را درک کنند، زیرا هدایت ده هزار کارکنان شهرداری چیزی نیست که از فرمانداری کرج و اداره آن کمتر باشد.

مسائل پیش‌آمده در خصوص عدم موافقت با مأموریت سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج سیاسی است رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه گفت: بیشتر مسائل پیش‌آمده در خصوص عدم موافقت با مأموریت سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج سیاسی است لذا لازم است یک موضع‌گیری صریح و تصمیم جدی در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: بحث قانون در این میان مطرح است اما مسئولان وزارت کشور در مکالمات زبانی که با آن‌ها داشته‌ام تاکید کرده‌اند که باید قبل از انتخاب سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج، شورای شهر این کلان‌شهر تعاملات لازم با وزارت کشور را دنبال می‌کرد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج بررسی‌های بیشتر برای حل این چالش را به چهارشنبه هفته آینده موکول کرد.

در ادامه این جلسه لایحه دوفوریتی کمک‌هزینه اعزام ورزشکاران استان به بازی‌های آسیایی جاکارتا به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال موردبررسی قرار گرفت، عباس زارع در این خصوص گفت: البرز در کسب مقام‌های ملی و بین‌المللی شاخص است به همین منظور باید کمیته‌ای تشکیل شود تا در خصوص نحوه همکاری شورا با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تصمیم‌گیری شود.

۲۰ درصد مدال کسب‌شده برای ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا توسط قهرمانان ورزشی استان البرز کسب‌شده استامیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز که در این جلسه حاضر بود، گفت: البرز استانی ورزشی است و رویکرد آن در کشور قابل‌ملاحظه و نیازمند یاری است. در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از طریق اجاره اماکن ورزش کسب درآمد دارد.

وی تاکید کرد از شورای شهر کرج می‌خواهیم در برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران ما را یاری کند زیرا این مهم در بسیاری از شهرها انجام‌شده است.

غفرانی با اشاره به کسب مدال‌های مختلف توسط ورزشکاران البرزی به‌ویژه کرجی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی، گفت: ۲۰ درصد مدال کسب‌شده برای ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا توسط قهرمانان ورزشی استان البرز کسب‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برخی هیئت‌های ورزشی استان در پارک‌های شهر تمرین می‌کنند، گفت: ورزشکاران استان در شرایط سخت برای استان و کشور مدال کسب می‌کنند.

وی به کسب مدال‌های مختلف ورزشکاران البرزی در مسابقات آسیایی جاکارتا اشاره کرد و ادامه داد: ورزشکاران البرزی در این دوره از مسابقات توانستند پنج مدال طلا و یک برنز کسب کنند.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج هم گفت: سرانه ورزشی در البرز برای هر نفر حدود نیم مترمربع است و از این میزان در قیاس با سطح استاندارد بسیار پایین است؛  درنتیجه این کمبودها هم  ورزشکاران ما برای فعالیت ورزشی به دیگر شهرها ازجمله پایتخت مراجعه می‌کنند.

عملکرد شورای شهردر حوزه ورزش ضعیف بوده است

وی در ادامه عنوان کرد: نیاز است بر اساس ارائه یک گزارش از سوی اداره کل ورزش و جوانان البرز به شورای شهر کرج در خصوص اماکن موجود، تجهیزات و امکانات آن همکاری‌هایی برای انعقاد یک تفاهم‌نامه میان این اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و شورای شهر کرج انجام شود.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج هم بیان کرد: باید رابطه خیلی نزدیکی میان کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای شهر کرج با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ایجاد شود تا در قالب آن سالن‌ها و زمین‌های جدید ورزشی احداث شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه عملکرد ما در حوزه تعاملات ورزشی در کرج ضعیف بوده است؛ درحالی‌که برای پروژه‌های عمرانی پول‌های کلان صرف می‌کنیم.

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: تغییر برنامه و سیاست برای ساماندهی کارها و اصلاح این کلاف سردرگم در حوزه فرهنگی و ورزشی شورا و شهرداری کرج وجود دارد که در این راستا باید تقسیم صحیح بودجه فرهنگی و ورزشی لحاظ شود.

در پایان این جلسه مقرر شد لایحه مذکور به شهرداری کرج عودت داده شود و از محل ردیف‌های اعتباری خاص لایحه‌ای جدید تنظیم‌شده و بعد از ارسال آن به صحن شورای شهر کرج در خصوص تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 4413237

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخاب شهردار حسین محمدی شهرداری کرج شورای شهر کرج عباس زارع وزارت کشور ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا گرگان مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است