Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - برای اولین بار فردی با مشخصات گروه خونی 0 بمبئی از گروه های خونی نادر، در استان گیلان شناسایی شده است.

گزارش روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست؛ خون فرد بستری شده در یکی از بیمارستان های رشت پس از بررسی در بیمارستان به اداره کل انتقال خون گیلان ارجاع شد که با انجام آزمایش های لازم گروه خونی، او به عنوان اولین دارنده گروه خونی O بمبئی که یکی از گروه های خونی نادر است، در استان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از هماهنگی های لازم با سازمان انتقال خون کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دو کیسه خون O بمبئی به اداره کل انتقال خون استان گیلان ارسال که پس از انجام آزمایشات کراس مچ برای تزریق به بیمار به بیمارستان تحویل داده شد.
یکی از دو واحد گروه خونی O بمبئی مربوط به نوه فرد بستری شده در بیمارستان بود.
بنا به این گزارش، اداره کل انتقال خون استان گیلان در نظر دارد خانواده فرد بیمار را برای انجام آزمایش های گروه خونی فرا خوانده تا پیش از وقوع هر حادثه ای گروه خونی نادر شناسایی شده و پیش بینی لازم انجام شود.
خون اهدایی افراد با گروه های خونی نادر در بانک خون گروه های نادر در سازمان انتقال خون ایران برای افراد نیازمند به این گروه های خونی ذخیره می شود. گروه خونی فردی که بین پنج تا 10 هزار نفر از جمعیت مشاهده نشده باشد، گروه خونی نادر نامیده می‌شود.
همه با رایج‌ ترین گروه‌های خونی که عبارتند از ‎ A.B.AB.‎و گروه خونی ‎ O‎آشنا هستیم ، اما 360 نوع گروه خونی غیر از گروه‌های یاد شده شناسایی شده که ممکن است فرد در زمانی متوجه نادر بودن خون خود ‌شود که دچار حادثه‌ای شده یا صدمه‌ای دیده باشد یا زنانی که سقط‌ های مکرر داشته‌اند متوجه این موضوع شوند که دارای گروه خون نادر هستند‎.‎
از هر دو میلیون ایرانی، یک نفر از این گروه خونی برخوردارند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون گروه خوني گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

به‌ تازگی جزئیات غیررسمی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دو محصول اقتصادی آتی شیائومی منتشر شده است که شامل ردمی ۱۳، ۵G و پوکو M7 پرو ۵G می شود.

مشخصات احتمالی ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G

ردمی 13 5G یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که انتظار فروش میلیونی آن می‌رود. البته احتمالاً در ابتدا خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها در بازار چین ارائه خواهد شد. با وجود انتظارات بالا، به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است تا تغییرات محسوسی در نسل جدید محصول مذکور ایجاد نکند و بسیاری از مشخصات را مشابه با ردمی ۱۲ ثابت نگاه دارد. طبق گزارش‌های غیررسمی، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) وظیفه تأمین قدرت پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

از دیگر جزئیات مرتبط با ردمی 13 5G می‌توان به شماره مدل داخلی N19 اشاره کرد؛ درحالی‌که شماره مدل داخلی نسل قبل نیز M19 بوده است. با درنظرگرفتن این نکته، می‌توان فهمید که خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها شاهد حضور آن در بازار چین و هند خواهیم بود. البته نسخه مخصوص به بازار هند تحت زیر برند دیگر شیائومی و با نام پوکو M۷ پرو 5G عرضه خواهد شد. از سایر مشخصات تأییدشده می‌توان به رابط کاربری پیش‌فرض هایپراواس مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد.

گوشی ردمی 12 5G با صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز عرضه شده است و در چندین پیکربندی مختلف قابل خرید است. ارزان‌ترین پیکربندی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این مقادیر برای گران‌قیمت‌ترین مدل شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم می‌شود. دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • «تمساح خونی» و «بی بدن» در صدر فروش اکران نوروزی
  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟
  • تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند