Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت: تمام داروها و واکسن های مربوط به دام باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت ورود و خروج دارو (d.ivo.ir) و سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی در سطح کشور توزیع شود.

به گزارش ایرنا؛ دکتر صیاد غلامی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با درمانگاه های دام کوچک شهرستان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اداره کل دامپزشکی افزود: تنها درمانگاه های کوچک پروانه دار اجازه درمان دارند و باید با درمانگرهای غیرمجاز برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بر رعایت قوانین و مقررات از سوی درمانگاه ها و داروخانه های دامپزشکی تاکید کرد و گفت: تمام فعالیت های این مراکز را کنترل و رصد می کنیم.
وی یادآوری کرد که واکسن و واکسیناسیون بیماری های راهبردی دامی به صورت رایگان و از طریق ادارات دامپزشکی یا از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی انجام می شود.
غلامی در ادامه همچنین به هم افزایی و همکاری در چهارچوب قانون با درمانگاه های دام کوچک تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی به پیشبرد هرچه بیشتر سلامت جامعه و جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک و همچنین حل مشکلات سر راه این بخش کمک خواهد کرد.
در ادامه این جلسه مسئول اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با ارائه قوانین و بخشنامه ها و مصوبات انجام گرفته در این خصوص نسبت به حل مشکلات موجود راهکارهای اجرایی را بیان کرد.
دکتر تورج کرمیان یادآور شد تنها با همکاری بین بخشی نتیجه مطلوب حاصل می شود و این خود نیاز به هم افزایی دو سویه از طرف بخش دولتی به عنوان حاکمیت و بخش خصوصی به عنوان خدمت رسان دارد.
در ادامه این جلسه همچنین مسئولان درمانگاه های بخش خصوصی مشکلات و پیشنهادهای خود را در این باره اعلام کرده و بر همکاری هر چه بیشتر با اداره کل دامپزشکی استان تاکید کردند.
هم اکنون در استان کرمانشاه 57 درمانگاه و مرکز مایه کوبی، چهار درمانگاه حیوانات خانگی، 11 شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 55 واحد داروخانه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه فعال و مشغول فعالیت هستند.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي توزيع دارو كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج

اصلانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آوج از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک باب قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز دام پلمب شد.

وی افزود: ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود تا مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات لیبل روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند