Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، خبرگزاری «تاس» گزارش داد: "الکساندر گروشکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در طرح‌های مشترک انرژی روسیه و کشورهای اروپایی، از جمله خط لوله «جریان شمالی-2»، قبل از هر چیز جنبه اقتصادی داشته و در وهله بعدی مسائل سیاسی و ژئوپلیتیکی در آنها مطرح هستند که مسلما همگی عوامل بسیار مهمی برای تقویت امنیت همه کشورهای اروپایی به شمار می روند و این مسئله نکته مثبتی برای همه کشورها و طرحی متقابلا سودمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات بلندپایه در عین حال با یادآوری اینکه برخی کشورها تلاش می‌کنند تا وضعیت پیرامون طرح‌های انرژی روسیه را به گونه دیگری جلوه دهند، افزود: «آمریکا اعمال فشار جدی بر کشورهای اروپایی در رابطه با همکاری‌های انرژی آنها با روسیه در پیش گرفته است. در حالی که چنین اقدامی استفاده سیاسی از این مسئله بوده و برخوردی کاملا غیرقابل قبول است.»

معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری نمود، در هنگام تصمیم گیری‌ها در رابطه با چگونگی همکاری با روسیه در عرصه انرژی در آینده، اطمینان دوجانبه، پایداری به تعهدات و عدم حساسیست نسبت به اوضاع سیاسی و مهم‌تر از آن توجه به پایه و اساس تجاری این همکاری‌ها در نظر گرفته شود.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آلمان بطور کامل از لحاظ انرژی به روسیه وابسته است و باید این خط مشی خود را تغییر دهند. وی همچنین لهستان را به‌خاطر توسعه طرح‌های انرژی مستقل از روسیه مورد ستایش قرار داد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند