Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن قرائت بیانیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی در مجمع عمومی "وایپو"، همچنین حمله تروریستی بی رحمانه و بزدلانه ایادی استکبار علیه زنان و کودکان در شهر اهواز را محکوم کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در رأس هیئتی در پنجاه و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در ژنو سخن می‌گفت ضمن قرائت بیانیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی در مجمع عمومی "وایپو"، همچنین حمله تروریستی بی رحمانه و بزدلانه ایادی استکبار علیه زنان و کودکان در شهر اهواز را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: با اشاره به حمایت و ارتقای حقوق مالکیت معنوی به عنوان یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: در اقتصاد دانش بنیان و روبه گسترش ما، حمایت از مالکیت معنوی برای ارتقای خلاقیت و نوآوری و همچنین بهبود شرایط توسعه و رقابت پذیری دارای اهمیت کلیدی است.

وی با یادآوری جایگاه ارتقاء یافته اقتصاد کشور در نظام مالکیت معنوی جهانی، مطابق با آمار منتشره توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی و همچنین جهش قابل توجه ایران در رده بندی شاخص‌های نوآوری جهانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به توسعه یک سیستم حقوقی با توجه به سطح توسعه یافتگی به منظور بهره برداری از تمام ظرفیت‌های نوآوری و دارایی‌های فکری می‌باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: پیشنهاد ایجاد یک دفتر خارجی در ایران با هدف ارتقای سیستم مالکیت معنوی جهانی و سود رساندن به منطقه آسیای غربی و مرکزی که در حال حاضر فاقد دفتر نمایندگی وایپو می‌باشند ارائه شده و ما از همه دولت‌های عضو می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای به این پیشنهاد که مطابق با اصول راهنمای وایپو می‌باشد داشته باشند چرا که ما بر این باوریم که دولت‌های عضو سازمان جهانی مالکیت معنوی نیازمند ایده‌های خلاقانه‌تر می‌باشند تا شرایط را برای همه نامزد‌ها جهت دستیابی به اجماع فراهم نمایند.

رئیس هیئت ایرانی در این اجلاس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که یک سیستم با هدف شناسایی و حمایت از نشانه‌های جغرافیایی، بخش مهمی از سیستم مالکیت معنوی را تشکیل می‌دهد و بر همین اساس ما امیدواریم که قانون ژنو موافقتنامه لیسبون به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری آن در حمایت از نشانه‌های جغرافیایی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن لازم الاجرا گردد.

تویسرکانی در ارتباط با پیش نویس معاهده حمایت از طرح‌های صنعتی نیز گفت: ما معتقدیم اتمام مباحث و تصمیم نهایی در این مورد، نیازمند یک رهیافت فراگیر و توجه به نگرانی‌های مشروع همه طرف‌ها می‌باشد.

وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ورود به مباحث فنی و "الزامات افشای اجباری"، همچنین نگرانی ایران را در خصوص رویکرد مخرب برخی از دولت‌های عضو وایپو در زمینه منابع ژنتیک که در تناقض آشکار با اصول اولیه چندجانبه گرایی است اعلام کرد.

تویسرکانی در خصوص معاهده حمایت از سازمان‌های پخش نیز اظهار داشت: ما پیشنهاد کمیته کپی رایت و حقوق مرتبط به مجمع عمومی برای بررسی اقدامات مناسب در راستای برگزاری کنفرانس دیپلماتیک برای تصویب معاهده منوط به اجماع در مورد مسائل اساسی را مدنظر قرار می‌دهیم و آمادگی هیئت ایرانی را برای ادامه رایزنی‌ها در این جهت اعلام می‌کنیم.

گفتنی است پنجاه و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) از ۲ لغایت ۱۰ مهرماه سال جاری در ژنو سوئیس برگزار و هیئت ایرانی به ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرجع ملی مالکیت معنوی در آن شرکت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وایپو مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک حادثه اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان

حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله به مهندسان چینی در پاکستان، این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن سازی و تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا و این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

مقامات پلیس محلی به تازگی با تأئید خبر حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا به رسانه‌های این کشور گفتند بمبگذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را در مسیر عبور کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپی در «داسو» در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ حکومت طالبان در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد: «وزارت خارجه افغانستان این نوع حوادث را تلاش برای تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای می‌خواند و تأکید می‌کند که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند مخالفان همکاری‌های منطقه‌ای با ناامن کردن منطقه به اهداف خود برسند».

5 مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدندحمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستاننجات 8 ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان

بر اساس اعلام دولت اسلام‌آباد، این کشور تحقیقات جدی برای پاسخگو کردن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کرده اما تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیش‌تر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله  9 تبعه چینی منجر شد.

گفته می‌شود این حمله ساعاتی پس از حمله جدایی‌طلبان بلوچ به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان رخ داده است.

  انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • روز قدس فرصتی برای کنار زدن نقاب های دروغین استکبار است
  • نبرد نابرابر جبهه اسلام و استکبار در فلسطین جریان دارد
  • ادامه محکومیتِ حملاتِ بی رحمانه صهیونیسم علیه غزه
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • تجمع اعتراضی مردم ارومیه در محکومیت کشتار زنان و کودکان غزه
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • رژیم صهیونیستی را از کمیسیون مقام زن اخراج کنید!
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند