Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز چهارشنبه چهارم مهرماه، در آئین بهره‌برداری از ۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت، اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه قیام امام حسین(ع) و ماه محرم گفت: همه مردم جمهوری اسلامی ایران از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان ارادتمندان ساحت مقدس اباعبدالله(ع) هستیم و این سرمایه بزرگی است که قابل مقایسه با چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: اخیراً جمله‌ای از یک کشیش غربی خواندم که گفته بود اگر می‌خواهید اسلام را از شیعیان بگیرید، باید محرم را از آنها بگیرید از این جهت محرم برای شیعیان بسیار جایگاه بزرگ و عظیمی دارد و بر همین اساس بود که امسال شاهد بودیم توجه مردم به عزاداری‌های ماه محرم قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود.

حجت‌الاسلام گلپایگانی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام محرم رسمی داریم که برخی افراد به صورت ناشناس در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده می‌روند و روضه خوانی می‌کنند، گفت: حدود ۲۵ سال پیش به منطقه‌ای رفتم که وضعیت آنها به قدری اسف بار بود که اهالی آنها از مسائل شرعی چیزی نمی‌دانستند و مسیر جاده‌ای آنها بسیار سخت و دشوار بود، حتی قبرستان هم نداشتند. مردم این روستا گوشت مردار حیوان را می‌خوردند و مدارس آنها به شکل یک انباری مخروبه و تاریک بود؛ بچه‌هایی که در این مدرسه درس می‌خواندند برهنه بودند و زمانی که من آنها را دیدم به همراهم گفتم که برای آنها لباس بخر تا بپوشند. این صحنه نشان دهنده وضعیت کشور در اوایل انقلاب بود و شما تصور کنید که قبل از انقلاب وضعیت اسفباری در روستاهای کشور حاکم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: فساد حاکم در دوران قبل از انقلاب و دربار پهلوی آنها را به زمین زد و امام خمینی(ره) کاری کارستان کرد که امروز در کشور قرآن و احکام اسلام حاکم است و اساس آن صحیح است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: نفوذ جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه بسیار وسیع و عجیب است و قطعاً اگر جنگی هم پیش بگیرد جوانان ما آماده آن هستند. امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مقابل آمریکا و استکبار ایستاده است و زیر بار زورگویی‌های آن نرفته است. چقدر باید رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره درخواست کند و این کم نیست، همه‌جا از آن‌ها می‌ترسند و این تنها ایران است که مقابل آن ایستاده است و می‌گوید می‌خواهم مستقل باشم و آن‌ها در این خصوص مانده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در محرومیت‌زدایی بیان کرد: شما در این ستاد کار بزرگی را شروع کرده‌اید که مدرسه‌سازی بخشی از آن بود. مدرسه است که باید بزرگان علم و دانش را تربیت کند و این خدمت بزرگی است و قطعاً حرکت شما حرکتی الهی بوده و مورد رضایت امام زمان(عج) است و امیدوارم این خدمات با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: امروز عظیم‌ترین کار در کشور مدرسه‌سازی است؛ چرا که مدرسه بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی در هر جایی است و مردان آینده و مدیران کشور را تربیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران مدرسه سازی بنیاد برکت عاشورا حجت الاسلام گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

سرپرست حرم حضرت امام خمینی هم گفت: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

محمد علی انصاری در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، افزود: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

وی پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

سرپرست حرم امام خمینی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

انصاری با قدردانی از وزیر کشور که پیشگام این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره)میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز