Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@23:11:08 GMT

ممنوعیت تردد اتوبوس های دودزا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۱۲۶۰

ممنوعیت تردد اتوبوس های دودزا

بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۳۰ درصد از کل ذرات معلق موجود در هوای شهر تهران، متعلق به اتوبوس‌ها است. با توجه به سهم بالای اتوبوس‌ها در آلودگی هوای شهر، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای، تردد کلیه اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر را در تهران ممنوع و ضرب‌الاجلی را تا اول مهرماه برای تحقق این هدف تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی، موظف شده که تمامی اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت به‌صورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرار گیرند و از ابتدای مهرماه ۱۳۹۷ از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوس‌رانی را موظف کرده تا در صورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شرکت خصوصی مربوطه جریمه و در صورت تکرار، مجوز آن شرکت لغو شود. در خطوط بی آرتی نیز در صورت مشاهده، در وهله اول مدیر خط مزبور و در صورت تکرار، معاون فنی شرکت، مسئول خواهند بود. همچنین ابلاغ شده است که «حداقل ۱۰ درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و ۵۰ درصد از اتوبوس‌های بی آرتی، قبل از مهرماه به فیلتر دوده مجهز شوند.

بر اساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌های مورد استفاده در سرویس ادارات و کارخانه‌ها نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهی شوند و با همکاری پلیس راهور از تردد خودرو‌های دودزا جلوگیری شود. در همین راستا با پیگیری ابلاغ بخشنامه، از طریق استانداری و شورای تأمین استان؛ از کلیه شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات خواسته شده تا از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از اول مهرماه اکیداً خودداری کنند و هشدار داده شده که در صورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌های مسئول اعلام شود.

با توجه به بخشنامه مورد اشاره؛ تمامی اتوبوس‌های پایتخت تا مهرماه جاری باید معاینه فنی داشته باشند. سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران با تأکید بر اجرای بخشنامه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، مبنی بر الزام اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد، بیان داشته است که؛ ۹۵ درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند.

بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، اتوبوس‌های برون‌شهری و خودرو‌های سنگین بالای ۱۰ سال، هر ۳ ماه یک‌بار و اتوبوس‌های سبک و سنگین زیر ۱۰ سال، هر ۶ ماه یک‌بار، باید گواهی معاینه فنی دریافت کنند. از این‌رو هر هفته اتوبوس‌های خطوط مختلف شهر تهران بررسی می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که؛ ۸ آیتم دلیل ردی اتوبوس‌های شرکت واحد در آزمون معاینه فنی است که «دودزایی» رتبه هفتم را داشته و شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است.

علاوه بر کنترل دودزایی اتوبوس‌ها، در راستای کاهش آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال، فاز دوم طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) از اول آبان‌ماه اجرایی خواهد شد که بر اساس آن معاینه فنی همه خودرو‌ها در سراسر شهر تهران به صورت شبانه‌روزی توسط دوربین‌ها و عوامل پلیس کنترل خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای تهران خودروهای دودزا اتوبوس های دودزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه

احمد جعفری‌نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره برگزاری این گشت مشترک اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در قالب سه تیم با دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه گران‌فروشی دارو‌های کمیاب به ۹ داروخانه معروف و منتخب مراجعه کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مشکل اصلی که در این گشت مشاهده شد این بود که داروخانه‌ها حتی در مواردی که دارو دارای قیمت مندرج در روی بسته‌بندی است بر اساس نرخ سامانه‌ای و جدید اقدام به نرخ‌گذاری جدید و عرضه دارو می‌کنند.

جعفری نسب با اشاره به اینکه صاحبان این داروخانه‌ها بخشنامه‌ای از وزارت بهداشت را توجیه کار خود کرده‌اند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و نباید اجازه دهیم با استفاده از یک بخشنامه بستری برای گران فروشی و اجحاف در حق مردم به‌ویژه در حوزه سلامت ایجاد شود.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، محصولی که با مواد اولیه پارسال تولید شده نباید روزانه براساس نوسانات بازار قیمت‌گذاری شود.

جعفری‌نسب دیگر تخلفات این داروخانه‌ها را قاچاق و عرضه داروی تاریخ مصرف گذشته عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای کارشناسی به کمیسیون ماده ۱۱ ارسال شد و پس از دریافت استعلام ها، حکم این متخلفان صادر می‌شود.

در این گشت مشترک مدیر کل امور بهداشت، دارو و درمان سازمان تعزیرات حکومتی روسای شعب تهران را همراهی می‌کرد همچنین پزشکان سازمان غذا و دارو و پلیس قاچاق نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • ممنوعیت ورود سگ به بوستان‌های تهران
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس
  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • ممنوعیت تردد شناورهای سبک در جزایر هرمزگان