Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@13:39:07 GMT

سرکشی از ویژگی‌های دوران نوجوانی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۱۳۱۴

سرکشی از ویژگی‌های دوران نوجوانی است

مشاور و کارشناس خانواده گفت: سرکشی یکی از ویژگی های دوره نوجوانی است و والدین باید دقت کنند به دلیل اینکه نوجوان قرار است که از پوسته کودکی خود در بیاید و نقش منحصر به فردی را به عهده بگیرد و از این رو دچار تغییرات رفتاری فراوانی می‌شود.

رضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت آمادگی نوجوان برای ورود به یک زندگی شاد و موفق اظهار کرد: شاد بودن یکی از معیارهایی است که موجب رضایت نوجوانان در زندگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین انتخاب افراد موفقی که در زندگی  رشد پیدا کردند در افزایش شادی نوجوان حایز اهمیت است. همین امر موجب تجربه شادی بیشتر شده و تغییر بزرگ به همراه کسب رضایت در زندگی را برای نوجوان به ارمغان می آورد. وی اضافه کرد: موفقیت بدان معنا است که هر فردی انتخاب های خاص زندگی خودش را بکند. مهم ترین  نقش خانواده ها در رشد فرزندان کمک به رشد و آمادگی فرزندان برای داشتن یک زندگی شاد و موفق است. والدین با فراهم کردن شرایط این امکان را به فرزندان می دهند.  باید فرزندان این شایستگی را داشته که بتوانند به موقعیت های شادی و موفقیت دست پیدا بکنند. مشاور و کارشناس خانواده با بیان اینکه تغییرات رشدی فرزندان از تغیرات جسمانی شروع می شود، افزود: این تغییرات بسیار آشکار بوده و در دوران  نوجوانی این تغییرات با تحولات اخلاقی و معنوی کامل می شود. وی با تاکید به اینکه والدین نقش مهمی در سرنوشت فرزندان دارند و باید آگاهی، مهارت و آمادگی کافی را برای ایفای نقش داشته باشند، افزود: رشد فرزندان دارای مراحل مختلفی است و از مراحل مختلف رشد اتفاق افتاده و در هر مرحله تغییراتی رخ  می دهد،  ضروری است که  والدین در هر مرحله وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند. شریفی، نوجوانی را مهم ترین دوران رشد دانست و افزود: سرکشی یکی از ویژگی های دوره نوجوانی است و والدین باید دقت کنند به دلیل اینکه نوجوان قرار است که از پوسته کودکی خود در بیاید و نقش منحصر به فردی را به عهده بگیرد به طور طبیعی مواردی را که در دوران کودکی به آسانی می پذیرفت در این دوران نپذیرد و دلیل هر رفتاری را جستجو می کند. وی با بیان اینکه پایبندی به اصول و اهداف زندگی و هدف گذاری برای زندگی موفق و شاد از تکالیف دوره نوجوانی است، ادامه داد: در واقع  مسئولیت‌پذیر بودن و آمادگی نوجوان برای پذیرش نقش ها و متعهد شدن به انجام امور،  زندگی موفق وشادی را برای او  رقم می‌زند. مشاور و کارشناس خانواده تصریح کرد: نوجوانی دوره ارزشمندی است که می تواند لذت بخش و خاطره انگیز و دوره سرنوشت سازی باشد و این تغییرات به کمک والدین و به وسیله نوجوان  اتفاق می افتد. باید والدین در این سن به فرزند کمک بکنند که خودش را بپذیرد، پذیرفتن خود به معنای درک نقاط ضعف، قوت و استعداد و یژگی های نوجوانی است. وی با اشاره به اینکه بسیاری از نوجوانان آرمان گرا هستند و اهداف بلندی دارند،  گفت: از سویی سرعت تغییرات در زندگی های امروزی نیز  بالا  است،  لازم است که والدین با در نظر گرفتن  تغییرات زندگی امروزی و شرایط خاص این دوره سنی ویژگی‌های نوجوانان را در نظر بگیرند و با کمک گرفتن از روانشناس  پل ارتباطی با فرزندان ایجاد کنند و تعادل این دوران حساس و درک واقعیت‌های زندگی را تقویت کنند. شریفی خاطر نشان کرد: در دوران نوجوانی عملکرد افراد در حوزه فردی، رشد تحصیلی و مهارت ها باید مطلوب باشد و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های موجود درجامعه بهره ببرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شادی مشاور خانواده نوجوانی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد

مهرداد میرزاییان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با این سازمان اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

بیشتر بخوانید

افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شهرکرد

وی افزود: در این طرح بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

میرزاییان اضافه کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارتخوان در تاکسی، بصورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تشویق شدید نکونام، در دوران پسا خطیر! (عکس)
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)