Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شماری از نمایندگان مجلس در تذکرهای کتبی روز چهارشنبه درباره نحوه جذب افراد به عنوان فرماندار و بخشدار، اجرای لایحه همسان سازی حقوق و افزایش دستمزدها به مسئولین تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی وقف چی نماینده زنجان با همراهی 20 نفر از نمایندگان به رییس جمهوری درباره اجرای لایحه همسان سازی حقوق کلیه کارکنان قوای سه گانه تذکر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن کوهکن نماینده لنجان به اتفاق 40 نفر نمایندگان درباره جذب افراد از یک جریان خاص به عنوان فرماندار و بخشدار در قالب قرارداد کار معین به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تذکر دادند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر هم در تذکری به رییس جمهوری، خواستار پرداخت مطالبات و بدهی های شرکت های انجمن صنفی تولید کنندگان بذر اصلاح شده، شد.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه، علیرضا محجوب نماینده تهران و حسن نوروزی نماینده رباط کریم در تذکرهای جداگانه ای به رییس جمهوری خواستار افزایش دستمزدهای کارگران، کارمندان و بازنشستگان و نظارت بر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شدند.
سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و حسن نوروزی نماینده رباط کریم هم به وزیر کشور درباره رسیدگی به معوقات حقوق پرسنل شهرداری های سراسر کشور و الحاق فرودگاه امام خمینی (ره) به عبدالرضا رحمانی فضلی تذکر دادند.
همچنین ابوالفضل سروش نماینده تهران در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار رعایت ظوابط و استانداردها در انتقال دانشجویان ایرانی رشته داندانپزشکی از دانشگاه های خارج به داخل شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر نیز درباره حفظ حقوق تانکرداران و اعطای امتیاز و ایجاد رانت به برخی شرکت های حمل و نقل به بیژن زنگنه وزیر نفت تذکر داد.
شهباز حسن پور نماینده سیرجان، سمیه محمودی نماینده شهرضا، حسین نیازآذری نماینده بابل و محمد قمی نماینده پاکدشت به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تذکرهای جداگانه دادند.
محور تذکرات این افراد اعزام هیات فوری جهت رسیدگی به وضعیت فعالان صنعت حمل و نقل شهرستان های شهرضا و سیرجان، تسریع در اجرای پروژه های مصوب حمل ونقل در شهرستان بابل و تسریع در تکمیل کمربندی پاکدشت بود.
همچنین محمد قمی نماینده پاکدشت به سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارایی، خواستار همراهی بانک ها در استمهال وام تولیدکنندگان شد.
محمد قمی نماینده پاکدشت، تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران درباره تامین سویا، ذرت، خوراک دام برای دامداران و مرغداران و تسریع در پرداخت پول گندم کاران به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی تذکر جداگانه دادند.
حسن نوروزی نماینده رباط کریم هم در تذکری به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، خواستار شناسایی و مجازات عاملان حمله تروریستی اهواز شد.
عیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان تهران و ارومیه به وزیر آموزش و پرورش درباره جابجایی مدارس کانکسی و مخروبه به مدارس اجاره ای تذکر دادند.
همچنین سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران با همراهی 10 نفر از نمایندگان دیگر در تذکری به سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، خواستار اقدام عاجل برای اجرای تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شدند.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تذكر كتبي همسان سازي حقوق دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از برنامه خود برای پیشبرد و به رای‌ گذاشتن لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به همراه یک لایحه چهارم با موضوع تحریم علیه ایران و روسیه و تصرف دارایی‌های روسیه در هفته آینده خبر داد.

جانسون گفت که او برنامه دارد تا به جای بسته امنیت ملی ۹۵.۳ میلیارد دلاری که توسط مجلس سنا در ماه فوریه تصویب شد این کمک‌ها را در مجلس نمایندگان در قالب چهار لایحه مجزا به رای گذاشته و تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایندرجیت پارمار»، استاد سیاست بین‌الملل دانشگاه لندن ارزیابی کرد: «برگزاری این رای‌گیری‌ها به صورت جداگانه نشان می‌دهد اختلافات در داخل اعضای حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان چقدر عمیق هستند. فراکسیون راست افراطی آزادی همچون دونالد ترامپ و گروه لابی‌گر سیاسی بنیاد هریتیج موسوم به هریتیج اکشن مخالف کمک‌های بیشتر به اوکراین بوده و جانسون را همچون کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، به سرنگونی تهدید کرده‌اند.»

این کارشناس اضافه کرد: اختلافات سیاسی فزاینده در حوزه سیاست خارجی امری تنها محدود به جمهوریخواهان نیست و دموکرات‌ها هم اختلافات مشابهی در داخل خود دارند.

پارمار خاطرنشان کرد: «در داخل اعضای حزب دموکرات در کنگره نیز اختلافات به ویژه بر سر غزه و اسرائیل وجود دارند. اختلافات عمیق همچنین بین دولت جو بایدن و پایگاه رای‌دهندگان حامی حزب دموکرات (به ویژه رای‌دهندگان جوان و مسلمان) نیز وجود دارد.»

طبق تحلیل این کارشناس با وجود آنکه مساله کمک‌های خارجی درخواستی دولت جو بایدن چند ماه است که مورد مناقشه بوده اما وضعیت اخیر اوکراین و حمله تنبیهی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث شد که تبدیل به مساله نخست شود.

پارمار بیان کرد: «فشار فزاینده‌ای بر دولت جو بایدن وجود دارد تا کمک‌های جدید هنگفتی به سه متحد آمریکا (اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان)‌ بدهد و این فشار در داخل فراکسیون جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نیز که به نوبه خود دچار اختلافات هستند احساس می‌شود.»

بن‌بست در کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه مکمل درخواستی جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۳ برای این کمک‌های خارجی جدید چند ماه است که ادامه پیدا کرده است. مجلس سنای آمریکا یک نسخه ۹۵ میلیارد دلاری از این لایحه را در ماه مارس تصویب کرد اما جانسون تا کنون از به رای گذاشتن این کمک‌ها در مجلس نمایندگان امتناع کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»