Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: آتش نشانان و نیروهای امدادی این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزارو 451شهروند را نجات داده و یا به آنها امداد رسانی کرده اند.

به گزارش ایرنا، آتش پاد دوم فرجام دانش روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: نجات 18شهروند و مسافر از خطر غرق شدن و اضطرار در دریا در ایام نوروز 97، از فعالیت های شاخص این سازمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، اعزام آتش نشانان بندرعباس به جزیره قشم از مسیر دریایی و مشارکت آنان در عملیات اطفای حریق بازار درگهان (ششم خرداد97) که در آن 60 مغازه دچار آتش سوزی شده بود را یکی دیگر از عملیات های مهم امسال معرفی کرد.
دانش، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس، تولید فیلم با محتوای هشدارهای ایمنی و صدور یکهزار و 51 فقره پروانه ایمنی برای اصناف را از دیگر برنامه های اجرا شده امسال آتش نشانی بندرعباس اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقه ورزشی آتش نشانان جهان که شهریور امسال در کره جنوبی برگزار شد اظهار داشت: 3 آتش نشان بندرعباس به این مسابقات اعزام شدند که هر3نفر برای ایران افتخار آفرین شدند و یک مدال طلا و 2 برنز در رشته های پاورلیفتینگ، شنای 50 متر کرال و دو 100متر کسب کردند.

* لزوم ورود دادستانی به موضوع ساختمان های غیرایمن بندرعباس
دانش در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با مالکان ساختمان های غیرایمن عمومی مانند مجتمع های تجاری و الزام آنها به ایمن سازی این اماکن تاکید کرد.
وی اظهار داشت: آتش نشانی توان برخورد اجرایی را ندارد و لازم است دستگاه قضایی به موضوع ورود کند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در این زمینه ملاحظات خاص خود را دارد که یکی از این ملاحظات، مخالفت های مردمی است.

*کمبود 200شیر آتش نشانی
این مسوول ایمنی همچنین از کمبود حدود 200شیر آتش نشانی در شهر بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: در دو سال گذشته شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همکاری های خوبی در این زمینه داشته اما تامین کامل نیاز مرکز استان به شیرهای آتش نشانی مستلزم اختصاص اعتبارات و تجهیزات به طور ویژه است.
دانش ادامه داد: بندرعباس اولین شهر کشور است که دستورالعمل ایمنی آن تهیه و ابلاغ شده و نزدیک به 70درصد نیز اجرایی شده اما هنوز اجرای آن در بخش هایی با مشکل مواجه است.

* وضعیت مبهم ایمنی ساختمان شهرداری مرکزی
وی در پاسخ به سئوالی درباره وظیفه شهرداری بندرعباس برای ملزم کردن پیمانکاران و مالکان ساختمان ها به گرفتن پروانه ایمنی و وضعیت ساختمان شهرداری مرکزی اظهار داشت: پیش از این به شهرداری اعلام شده که ساختمان آن ناایمن است ولی از آخرین وضعیت آن برای برطرف کردن ایرادهای ایمنی گزارش و اطلاعی نداریم.
دانش خاطرنشان کرد: حتی ساختمان نوساز سازمان نظام مهندسی بندرعباس نیز که این نهاد خود تدوین کننده و مصوب کننده قوانین ایمنی ساختمان است ، فاقد پروانه ایمنی است و به نظر می رسد به دلیل نگاه هزینه ای، توجهی به رعایت الزامات ایمنی و گرفتن پروانه ایمنی ندارند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با اشاره به در پیش بودن روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی (هفتم مهرماه)، تقدیر از آتش نشانان و بازسازی تعدادی از ایستگاه های آتش نشانی را از برنامه های امسال این مناسبت در بندرعباس اعلام کرد.
2094 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آتش نشاني عملكرد بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت

محسن حدادیان گفت: بعد از ظهر یکشنبه یکی از شهروندان بمی طی تماس تلفنی با آتش نشانی از گرفتار شدن یک خانم بین ۲ دیوار خبر داد.

وی افزود: تیم امدادرسانی آتش نشانی بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع از ایستگاه شماره یک به محل وقوع حادثه اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم تصریح کرد: فرد گرفتار، یک خانم در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال بود که به گفته خودش چهار شبانه‌روز بین ۲ دیوار گیر کرده است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه امکان دسترسی برای نجات این خانم وجود نداشت، طی هماهنگی با یکی از همسایه‌ها شکافی در دیوار خانه همسایه ایجاد کردیم و این زن را از بین شکاف نجات دادیم.

حدادیان افزود: احتمال می‌رود این زن به منظور جمع آوری ضایعات وارد درز ۲ دیوار و گرفتار شده باشد.

وی تصریح کرد: حال عمومی این خانم مساعد نبود و بعد از رهاسازی به اورژانس بم تحویل شد.

منبع: ایرنا کرمان

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)