Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - جنگ اقتصادي و زياده خواهي برخي ابرقدرت ها هنوز به جبهه تسليم و تضعيف سنگر توليد و کارآفريني منجر نشده و سربازان خط نبرد در اين پيکار با ايماني راسخ و عزمي استوار با وجود همه مشکلات و تنگناها، دل در گرو نظام و انقلاب دارند.

به گزارش ايرنا؛ واقعيت آن است که حتي در شرايط کنوني اقتصادي کشور و حجم بالاي نقدينگي هم مي توان چرخ هاي صنعت را روغنکاري کرد و توليد و اشتغال را چرخاند و اين حکايت کارآفرينان دلسوزي است که به قول قديمي ها آنقدر پشتکار و دورانديشي دارند که مي توانند «بر روي آب،‌ آتش درست کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سالي که از سوي رهبر انقلاب به نام حمايت از توليد و کالاهاي ايراني ناميده شده است،‌ يکي از کارآفرينان موفق شد کارگاه محقر و کوچک خود را اکنون به کارخانه اي بزرگ در شهر صنعتي زاويه از توابع شهرستان زرنديه تبديل کند که روزانه افزون بر 6 تن انواع کارتن مورد نياز حوزه هاي توليدي از جمله تخم مرغ را توليد کند.
عضو هيئت مديره اين شرکت کارتن سازي به ايرنا‌، گفت: فعاليت اين کارگاه از سال 1375 در قالب يک محيطي کوچک آغاز و با تجارب به دست آمده در سال هاي بعد بر دامنه فعاليت ها شده و توليد نيز گسترش پيدا کرده است.
«صادق کريمخاني» افزود: با شناخت از سيستم بازار و تکنيک هاي توليد، اکنون در کارخانه اي به مساحت 15 هزار و زيربناي 6 هزار متر مربع انواع کارتن و ورق هاي کاغذي توليد مي شود.
وي ادامه داد: در سال 90 علاوه بر خط کارتن سازي، راه اندازي خط توليد ورق نيز در دستور کار قرار گرفت.
کريمخاني اظهار داشت: در چند سال اخير خط توليد ورق را تجهيز و يک خط کارتن سازي ديگر نيز به ظرفيت توليد اضافه شده و تنوع توليدات از ورق سه لايه به نوع پنج لايه آن توسعه يافته است.
به گفته اين کارآفرين با افزايش خطوط توليد، مديريت کارخانه با مشکلات مختلف در زمينه تامين مواد اوليه، تهيه قطعات مصرفي ماشين آلات، پرداخت هزينه هاي جانبي، انرژي و ماليات مواجه شده است.
وي گفت: براي جبران اين مشکلات و تامين سرمايه در گردش نياز به دست کم 50 ميليارد ريال تسهيلات بانکي و سرمايه در گردش بود که از سه سال قبل در يکي از بانک ها براي دريافت اين حجم از منابع اقدام شد ولي به دليل نرخ بالاي بهره بانکي و قوانين سخت گيرانه موفق نشديم و بانک نيز حاضر به پرداخت رقمي حدود يک ميليارد ريال بود که ناکافي بود.
کريم خاني همچنين تعرفه بالا و هزينه هاي مربوط به حامل هاي انرژي چون آب،‌ برق و گاز را از ديگر مشکلات اين واحد توليدي برشمرد و گفت: مبالغي که صرف پرداخت بهاي انرژي مي شود، بسيار بالاست و براي جبران اين حجم از فشارها کالاي توليدي با قيمت بالاتري به فروش مي رسد.
کريمخاني با بيان اينکه روزانه 6 تن کارتن در يک شيفت کاري در اين کارخانه توليد مي شود، افزود: عمده مصرف کنندگان محصولات توليدي اين کارخانه، مرغداري ها هستند که با افزايش قيمت کارتن، آنها نيز قيمت تخم مرغ را افزايش مي دهند و در نهايت اين چرخه باعث ايجاد مشکلات معيشتي براي مردم مي شود.
وي افزود: درصد بالايي از مواد اوليه مصرفي ما از جمله کاغذ سفيد از توليدات داخل کشور است اما با شرايط اقتصادي کنوني به ويژه در چند ماه اخير، شرکت هاي توليد کننده مواد اوليه ترجيح مي‌دهند که محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند و دلار دريافت کنند.
کريمخاني گفت: قيمت مواد اوليه به شدت افزايش يافته و ما به سختي قادر هستيم مواد اوليه مصرفي خود را در يک شيفت کاري را تامين کنيم.
به گفته اين توليد کننده اکنون و با وجود فشار تحريم ها و رکود حاکم بر حوزه هاي توليدي،‌ 30 نفر به طور مستقيم و 20 نفر نيز به صورت غير مستقيم در اين واحد توليدي مشغول به کار هستند.
وي تاکيد کرد: تاکنون حقوق و مزاياي کارکنان و کارگران اين کارخانه به طور کامل و بهنگام پرداخت شده و همه توان خود را براي تداوم اشتغال و توليد به کار خواهيم گرفت.
وي گفت: هدف اين مجموعه توسعه توليدات و احداث کارخانه اي است که قادر به تامين مواد اوليه خود باشد اما با توجه به مشکلات اقتصادي و بالا بودن سود تسهيلات بانکها تاکنون موفقيتي حاصل نشده است.
اين کارآفرين در پايان از مسئولان و دست اندرکاران درخواست کرد که ضمن حمايت از توليد داخلي، براي کاستن از فشار و هزينه‌هاي جانبي بر توليد کنندگان تلاش کنند.
در شهرستان هاي ساوه و زرنديه در مجموع افزون بر 800 واحد توليدي بزرگ و کوچک در شهر و نواحي صنعتي فعاليت دارند و هزاران تن نيز در اين مراکز مشغول به فعاليت هستند.
9921/6539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست