Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:22:15 GMT

ترانزیت ریلی از مرز سرخس70 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۱۷۷۲

ترانزیت ریلی از مرز سرخس70 درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرف شش ماه نخست امسال 787 هزارتن کالا از مبدا کشورهای آسیای مرکزی بارگیری و از مرز ریلی سرخس به مقاصد خروجی ریلی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 70 درصد بیشتر شده است.

راه آهن خراسان روز چهارشنبه به نقل از محمدهادی ضیایی مهر گزارش داد: عمده محمولات ترانزیتی حمل شده در این مدت گوگرد ترانزیتی با 572 هزار تن و 73 درصد از کل، نسبت به مدت مشابه سال قبل 123 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کود شیمیایی با 160 هزار تن و 20 درصد سهم در جایگاه بعدی قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشت. سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس شامل پنبه، ماش، شمش آلومینیوم و دیگر اقلام است.
مدیرکل راه آهن خراسان اضافه کرد: عمده مبادی بارگیری کالاهای ترانزیتی کشورهای ترکمنستان با 75 درصد، ازبکستان با 24 درصد و تاجیکستان با یک درصد سهم بوده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به مزایای ویژه حمل و نقل ریلی رشد این صنعت همواره سبب کاهش تردد کامیون از سطح جاده ها می شود بطوری که میزان تناژ ترانزیتی ورودی از مرز سرخس سبب کاهش تردد 39 هزار دستگاه کامیون از سطح جاده های این مسیر شده که به تبع آن مصرف سوخت، تصادفات جاده ای و آلودگی محیط زیستی کامیونها نیز در این مدت کاهش یافته است.
مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: فعالترین کریدور ریلی ترانزیتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران کریدور سرخس - بندرعباس است که در سال جاری سهم 96 درصدی ترانزیت ریلی سرخس را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین گفت: در همین مدت 45 هزار تن کالاهای ترانزیتی نیز از بندرعباس و مرز رازی ترکیه بوسیله راه آهن به مقاصد کشورهای آسیای میانه حمل شد که عمدتا حمل و نقل به صورت کانتینری بوده است.
پارسال یک میلیون و 300 هزار تن کالاهای ترانزیتی شامل پنبه، گوگرد و کود شیمیایی با 21 هزار و 669 دستگاه واگن از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بارگیری و به مبادی مرزی ریلی به ویژه بندرعباس حمل شده بود.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
3221/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه آهن ترانزيت خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • چرا ترانزیت جاده ای ۹ برابر ترانزیت ریلی است؟
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد