Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم روشنایی و تاریک بود فضای پل، کثیف بودن و بوی بد، ایمن نبودن و نداشتن استانداردهای لازم برای عبور به‌ویژه برای معلولان از مشکلات پل‌های عابر پیاده در سطح شهر بندرعباس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ بندرعباس به واسطه داشتن بنادر، جزایر، پالایشگاه های بزرگ نفت و گاز، شرکت های بزرگ تجاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به عنوان پایتخت اقتصادی و قطب تجارت کشور محسوب می شود اما الگو شهری آن در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

با نگاهی گذارا به شهر بندرعباس متوجه می شویم که المان ها، زیر ساخت ها و نمای شهری در این منطقه در وضعیت مطلوبی نیست که نمونه بارز آن را می توان در پل های عابر پیاده مشاهده کرد.

پل های عابر پیاده که مامنی امن برای عبور دادن افراد از خیابان ها و بزرگراه ها شناخته می شود در بیشتر نقاط بندرعباس این کارایی خود را از دست داده و مامنی امن برای استراحت معتادان کارتن خواب و بی پناهان شهر شده است.

علی رغم تلاش ها و هزینه های هنگفتی که برای ساخت پل های عابر پیاده استفاده می شود اما با اجاره دادن بیلبورد های آن، محل عبور و مرور شهروندان در حصار بنرهای تلیغاتی قرار می گیرد و  آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

در بیشتر کشورهای دنیا و یا حتی داخل، پل هایی جذابی وجود دارد که هر عابری را مجذوب خود می کند در حالی که پل های عابر پیاده بندرعباس تنها تا مدتی بعد از افتتاح ان قابل استفاده هستند و در بی نظارتی مسئولان به محل اجتماع معتادان، دپوی زباله ها و مامنی برای بزه کاری ها اجتماعی است.

در سایه بی نظارتی ها پل های عابر پیاده های غیر استاندارد ساخته شده که امکان تردد و رفت  امد برای انسان های عادی دشوار است چه برسد به سالمندان و معلولان؛ شهروندان رغبتی برای عبور از پل های زنگ زده و سرشار از آشغال را ندارد که نمونه بارز آن را می توان در کنار دریا و مرکز شهر بنردعباس دید.

پل هایی نیز در شهر وجود دارد که دو محله به یکدیگر وصل می کند و پل ارتیاطی میان دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه است که متاسفانه با حضور کارتن خواب ها در آن شهروندان ریسک عبور از خیابان به عبور از این هوایی ها راترجیح می دهند.

تبدیل شدن پل های عابر پیاده به تونل های وحشت

سجاد ناظری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: پل های عابر پیاده که برای کاهش ترافیک شهری نصب می شود به جای اینکه مکان امن برای تردد باشد به فروش افراد خاصی می رسد و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی می شود.

این شهروند با بیان اینکه در شهر بندرعباس پل های عابر پیاده با پله های برقی وجود دارد، گفت: پل هایی که سهم استفاده عابران از آن تنها مدت کوتاهی بعد از افتتاح آن بوده  و با خرابی پله های برقی آن کارایی خود را از دست داده و تبدیل به پاتوقی برای استعمال دخانیات معتادان شهر شده است.

ناظری با بیان اینکه تنها نیمی از مردم از پل های عابر پیاده استفاده می کنند، عنوان کرد: عدم روشنایی و تاریک بود فضای پل، کثیف بودن و بوی بد، ایمن نبودن و نداشتن استانداردهای لازم برای عبور به‌ویژه برای معلولان از مشکلات پل‌های عابر پیاده در سطح شهر بندرعباس که شهروندان رقبتی برای استفاده از این پل ها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه پل های عابر پیاده تبدیل به تونل وحشت شده است، تصریح کرد: دانش آموزان که مهمترین افراد در استفاده از پل های عابر پیاده هستند با مواجه شدن با معتادین که در آن حضور دارند وحشت زده شده و دیگر میلی برا عبور از پل ها را ندارند.

این شهروند بندرعباسی خاطر نشان کرد: امید است مسئولان استان برای پل هایی هوایی سطح شهر به خصوص در حاشیه شهرها توجه ویژه ای داشته باشند تا دوباره کارایی امن خود را به دست اورد.

پل های هوایی مشکل دار جابه جا و یا حذف می شوند

اسلام باوقار ، عضو شورای شهر بندرعباس درباره مشکلات پل‌های عابر پیاده شهر بندرعباس اظهار کرد: شروع احداث پل‌های بندرعباس تقریباً به سال 90 بازمی‌گردد که شرکت‌هایی با ساخت این پل‌ها به ازای دریافت پول از شهرداری، طی قراردادهایی از تبلیغات این پل‌ها استفاده کنند و در آمد آن را برای خود بردارند همچنین در پایان سال نیز قسمتی از این پول‌ها را باید به شهرداری بدهند امضا شد.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: اما در این میان اشکالاتی مانند قراردادهای طویل‌المدت شرکت‌ها با شهرداری برای استفاده از تبلیغات پل‌ها که معلوم نیست بر چه مبنا و اصولی به چه کسانی داده‌شده است نیز در دستور کار شورای شهر برای روشن شدن زوایای آن قرار دارد.

باوقار عنوان کرد: تصمیماتی مبنی بر جابه‌جایی و یا حذف برخی از پل‌ها در سطح شهر گرفته‌شده که امیدوارم با اجرای ان رضایت شهروندان به دست بیاید.
فیصل دانش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس درباره پل‌های عابر پیاده گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات که همچنان گریبان شهرداری را گرفته وجود قراردادهای طولانی‌مدت برای درآمد زایی از این پل‌هاست.

وی در ادامه توضیح داد: شرکت‌هایی برای احداث این پل‌ها با قراردادهای طولانی‌مدت از تبلیغات روی پل‌های عابر پیاده استفاده و از آن درآمد زایی می‌کنند حتی در سال‌های گذشته در احداث پل‌های عابر پیاده و واگذاری آن‌ها به شرکت‌ها برای تبلیغات دست‌های پشت پرده‌ای در کار بوده و هست که شهرداری باید به آن ورود کند زیرا حق شهروندان ضایع‌شده است.

دانش تائید کرد: شکایت‌های زیادی از پل‌ها شده و غالب شهروندان از پل‌ها گله‌مندند، تابلوهای تبلیغاتی تمامی پل‌ها را پوشانده و همین باعث رعب و وحشت شده اما به‌زودی درباره این موضوع نیز در شورای شهر گفتگو می‌شود تا بتوان راه‌حلی برای این معضل پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود