Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت : گردش و برقراري جريان آب در رودخانه زاينده رود در شرايط فعلي خشکسالي ، طرح آيده آلي است.

سيد محمد جواد ابطحي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : همه تمايل داريم زاينده رود همانند گذشته زنده رود و پرآب باشد ولي در شرايط کنوني بايد براي جاري شدن اين رود بايد چاره اي انديشيده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برخي افراد و رسانه ها که بدون تحقيق و بررسي در باره اين طرح اظهار عقيده مي کنند ، افزود : اين افراد در باره اين طرح بيشتر تحقيق کنند ، ما نمي خواهيم زاينده رود از بين برود بلکه دنبال احياي آن هستيم که اين طرح در شرايط خاص کمبود آب بهترين راه است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد : اگر در استان اصفهان و اطراف آن بارندگي نرمال هم باشد 570 ميليون متر مکعب آب پشت زاينده رود بايد بيايد که اکنون 172 ميليون متر مکعب بيشتر نيست و ما حتي نگران آب شرب نيز هستيم.
وي گفت: در اين طرح 30 ميليون متر مکعب آب در هر ماه از سد چم آسمان تا کانال نکوآباد براي تصفيه خانه و از باغ پرندگان تا آبشار آزاد مي شود که براي حفظ آثار تاريخي و باستاني، سرسبزي درختان و پارک ناژوان و طبيعت منطقه نياز است و ساير مناطق را نيز در بر مي گيرد.
ابطحي با اشاره به اينکه قبول دارم اين طرح نياز به کارشناسي بيشتر دارد ، افزود : نبايد جو رسانه اي درست کرد که زاينده رود از بين مي رود و يا فراموش مي شود بلکه اين طرح تدبيري است تا از خشکسالي، فرونشست زمين و معضلات زيست محيطي جلوگيري شود.
وي افزود: همچنين اين طرح باعث زياد شدن رطوبت هوا مي شود و به بارندگي در اصفهان نيز کمک مي کند.
نماينده خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در اين زمينه در جلسات متعددي شرکت کرديم که برخي از دوستاني که از اين طرح انتقاد مي کنند در آن جلسات حضور نداشتند گفت: صحبت هايي که در اين زمينه بيان مي شود بايد کارشناسي تر باشد چون از نظر پدافند غير عامل در شرايط اضطرار بايد راه هاي متعددي براي ورود آب به اصفهان داشته باشيم و اين طرح تدبيري است که آب در زاينده رود جاري شود.
ابطحي همچنين با بيان اينکه بايد تلاش کنيم حقابه خود را نيز بگيريم ، افزود : آب تونل سوم کوهرنگ هر جا که مي خواهد برود ولي بايد آب تونل اول براي حقابه داران اصفهان آزاد شود.
استاندار اصفهان به تازگي طرحي را براي بازچرخاني آب در زاينده رود مطرح کرده است.
بر اساس اين طرح با بيش از 50 کيلومتر لوله گذاري آب در منطقه پائين دست زاينده رود به شکل بازچرخاني در بستر خشک اين رودخانه جاري مي شود.
اين طرح تاکنون موافقان و در عين حال مخالفان زيادي داشته است.
8114 / 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از گفتگوی تلویزیونی صادق آهنگران با کامران نجف‌زاده را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 849307 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه صادق آهنگران

دیگر خبرها

  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • تساوی رم با یوونتوس در شب آرام سردار آزمون
  • آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷