Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حواشی که اخیرا درباره وی به‌وجود آمده بود، گفت: حاشیه، درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم. ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که علت ایجاد حاشیه اخیر برای وی در یکی از سفرهای استانی وی، چه بوده است؟ گفت: حاشیه، درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از کسانی که حاشیه درست می‌کنند بپرسید "بجستان" کجاست، نمی‌دانند. من توصیه می‌کنم این افراد سری هم به مناطق محروم بزنند. یکی از مردم عزیزی که بارها در سفر به این مناطق ملاقات می‌کنیم، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از واژه فارسی‌ استفاده کردم. این اقدامی است که در مورد اطرافیان خودمان هم توصیه می‌کنیم. به نظرم مسائل دیگری پشت این قضایا وجود دارد و مردم آن را می‌فهمند.

وی درباره جایزه‌ای که در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به ایران تعلق گرفته، تصریح کرد: در 10 روز گذشته دو اتفاق مهم رخ داد؛ اول اینکه سازمان بهداشت جهانی برای ریشه‌کن شدن بیماری تراخم در ایران تشکر کرد. بعد صد سال ایران جزو کشورهایی است که بیماری تراخم در آن دیگر وجود ندارد. جایزه مهم فردا که آقای ظریف یا یکی از همکاران دیگر دریافت می‌کنند در زمینه اقدامات ایران برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

وزیر بهداشت افزود: خیلی از کشورها علاقه‌مند بودند تا این جایزه به آن‌ها تعلق گیرد، اما به‌ ایران تعلق گرفت. امیدواریم در عمل هم موفق شویم و از حمایت مردم نیز برخوردار شویم.

قاضی‌زاده هاشمی هم‌چنین درباره افزایش قیمت دارو و درمان بیماران تالاسمی اظهار داشت: مجلس مصوبه‌ای داشت که خوب نبود و آن مصوبه این‌گونه بود که اگر دارو در داخل موجود است از مشابه خارجی آن حمایت نشود. این باعث شد که رقم پرداخت این داروها افزایش یابد. تصمیمات غیر کارشناسی برای مردم دردسر شده است.

انتهای پیام/

R1011158/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم