Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مرد طلافروش که با سناریوی سرمایه گذاری از طعمه هایش 245 میلیارد به جیب زده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، چندی قبل مرد طلافروشی در شرق تهران برای سوددهی و سرمایه گذاری در مغازه اش سناریوی یک کار بانکی را طراحی کرد تا با پول مشتریانش سرمایه گذاری کند.

مرد طلا فروش در گام نخست نزد مشتریان مغازه اش ادعا کرد که می توانند با سرمایه گذاری در مغازه و به بهانه خرید طلا، پول هایشان را در اختیارش قرار دهند و هر ماه سود 24 درصدی آنها را به حساب شان واریز می کند و هر وقت که مشتریان خواستار دریافت پول هایشان باشند پول ها به حساب شان بازگردانده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد ویران کننده

ابتدا چند تن از مشتریان قدیمی مغازه طلافروشی با اعتمادی که به وی داشتند پول ها را با نوشتن یک قرار داد به حساب مرد طلافروش واریز کردند و پس از یک ماه مرد جوان سود 24 درصدی سرمایه گذاران مغازه اش را به حساب آنها واریز کرد.

افزایش طعمه ها

با گذشت چند ماه و واریز سودها به حساب مشتریان، اعتماد آنها به مرد طلافروش بیشتر شد و همین کافی بود تا افراد دیگری برای سرمایه گذاری پول هایشان را در اختیار مرد جوان قرار دهند.

روز به روز با زیاد شدن سرمایه گذاران درمغازه طلافروشی و واریز سودها به حسابشان اعتماد و اطمینان مشتریان به این مغازه و امیر بیشتر می شد تا اینکه برخی از افراد سرمایه های میلیونی در اختیار مرد جوان قرار دادند.

یکی از سرمایه گذاران که مرد 35 ساله ای بود شروع کارش را با مبلغ 10 میلیون تومان شروع کرد و وقتی دید مرد طلافروش سود 24 درصدی را هر ماه و سرساعت به حسابش واریز می کند وسوسه شد و برای سرمایه گذاری بیشتر یک زمین میلیونی را در شمال کشور به فروش رساند و 500 میلیون تومان به حساب مرد طلافروش واریز کرد.

سناریوی سوددهی مرد طلافروش به سرمایه گذاران مغازه اش ادامه داشت و با گذشت یکسال همه افرادی که پول خود را در مغازه طلافروشی گذاشته بودند به امیر اطمینان پیدا کرده بودند و مغازه طلافروشی به یک بانک خصوصی تبدیل شده بود.

پایان خوشی

داخل مغازه طلافروشی کارمندانی برای کارهای سوددهی مشتریان مشغول به کار شده بودند و همه چیز عادی به نظر می رسید اما آخرین روز شهریور ماه سود 24 درصدی به حساب ها واریز نشد.

تعدادی از سرمایه گذاران که پول های میلیونی زیادی به حساب امیر واریز کرده بودند از دیرکرد واریز سودها احساس نگرانی کردند و پای در مغازه طلافروشی گذاشتند.

سفر بی بازگشت

کارمندان کارهای سرمایه گذاری وقتی در برابر تعداد زیاد سرمایه گذاران قرار گرفتند ادعا کردند که امیر به مسافرت رفته و چک سود مشتریان را امضا نکرده است و تا 2 روز دیگر همه سودها به حساب ها واریز می شود.

سرمایه گذاران که در این مدت به حرف های امیر اعتماد داشتند با شنیدن این ادعاها مطمئن بودند که سودها تا 2 روز دیگر واریز خواهد شد اما با گذشت 3 روز هیچ اتفاقی نیفتاد و دلشوره عجیبی در دل سرمایه گذاران افتاد.

بدین ترتیب تعدادی از سرمایه گذاران به مغازه طلافروشی مراجعه کردند اما با درهای بسته مغازه روبرو شدند و فرضیه کلاهبرداری Fraud و فرار Escape امیر لحظه به لحظه بیشتر شد.

با گذشت یک هفته و بسته بودن درهای مغازه طلافروشی و خاموش بودن موبایل امیر و کارمندانش کافی بود تا سناریوی کلاهبرداری میلیارد مرد طلافروش به پلیس Police مخابره شود.

ماموران با حضور در جلوی مغازه طلافروشی و جمعیت زیاد سرمایه گذاران پی به کلاهبرداری میلیاردی مرد طلافروش بردند و عملیات دستگیری برای این متهم آغاز شد.

بنا به این گزارش، با توجه به ناپدید شدن امیر و کارمندانش تحقیقات برای دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار دارد.

دستگیری کلاهبرداری حرفه ای

سردار علیرضا لطفی در توضیح این خبر گفت : پرونده ای از اواخر شهریور ماه سال جاری به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن صاحب یک طلافروشی در منطقه تهرانپارس - خیابان فرجام پس از دریافت بیش از 245 میلیارد تومان از بیش از 4000 نفر از شهروندان ، متواری شده بود .

در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که متهم پرونده به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود ماهیانه اقدام به دریافت پول از مالباختگان کرده و در مجموع با تحصیل بیش از 245 میلیارد تومان متواری شده است . مالباختگان مبالغ مختلفی را به متهم پرداخته کرده بگونه ای که حتی مالباخته ای در شکایت خود عنوان داشته است که به واسطه اطمینانی که به متهم داشته بیش از 4 میلیارد تومان پول به وی پرداخت کرده است !!!

اقدامات ویژه پلیسی جهت دستگیری این متهم انجام شد و سرانجام متهم پرونده در مورخه سوم مهرماه 1397 دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید .

در حال حاضر قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به دختر تهرانی در خانه مشاور تحصیلی + عکس

شکایت عجیب ناظم بی حیای مدرسه معین از اولیای دانش آموزان!

7 دلیل که ثابت می کند حمله تروریستی اهواز کار داعش بوده است +فیلم و عکس

راننده های تهرانی از مرد لاغر اندام می ترسند!

تجاوز پزشک جراح به 32 دختر باکره + عکس

انتقام از نوه 6 ساله بخاطر تنفر از عروس! + عکس

همخوابی عاشقانه دختر 15 ساله با فروشنده لباس زنانه / زن این مرد آن در را در اتاق خواب گیر انداخت +عکس

10 فیلم دیده نشده و جدید از حادثه تروریستی اهواز

لحظه ی وحشتناک سوختن 31 بازیگر زن و مرد در سر صحنه فیلمبرداری! + فیلم

بهناز بعد از طلاق در پارتی ها نقش پررنگی داشت!

راننده تاکسی خبر مرگ خود را در رادیو شنید!

مرگ وحشتناک عروس روستا پیش از رسیدن به مراسم / تراکتور چپ کرد؟ + عکس

این 2 مرد را می شناسید؟! / خاتون زن مرموزی است! + عکس ها

تکرار مرگ بچه در اشتباه مادرانه! / شربت متادون جان گرفت

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز حوادث Accidents مسافرت کلاهبرداری Fraud فرار Escape کلاهبرداری پلیس Police اخبار حوادث سرمایه گذاری مرد شرق تهران میلیاردی دستگیر شد عکس فیلم اهواز زن دختر شهید قتل زندگی سرقت حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره رای دیوان عدالت اداری برای ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان با بیان اینکه پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست ادامه داد: هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی با حضور در مرکز سامد و پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در مرکز سامد فاصله را با مردم کم می‌کند گفت: برای ما افتخاریست ارتباط با مردم بی‌واسطه باشد تا به عنوان خدمتمگذار در خدمت آنها باشیم و به لحاظ توانایی و شرایطی که در اختیارمان است بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید احترام معلم را نگه داریم افزود: گوهر ملت در دست معلم امانت است.

صحرایی گفت: سیمای آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، کانون خلق آینده هر کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دانشجومعلمی که درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان سوال کرد، گفت: رای دیوان شیوه گرفتن را ابطال کرده است؛ مصوبه مربوط به سال ۹۱ است که براساس قانون متعهدین خدمت گفته است ۴۵ درصد برای ارائه خدمات رفاهی کسر شود و همین موضوع باعث شده به دانشگاه فرهنگیان به اندازه سایر دانشگاه‌ها بودجه ندهند.

وی با بیان اینکه وقتی رای به ما ابلاغ شد از استان‌ها خواستم تا این شیوه کسورات را نگه دارند افزود: باید هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم بگیرد. همچنین به دانشگاه گفتیم به ما جدول ارائه داده و وضعیت کسر از حقوق دانشجو معلمان به ازای وضعیت هر دانشجو متفاوت است.

صحرایی با بیان اینکه پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست ادامه داد: به پلیس فتا گفته‌ایم این موضوع را پیگیری کند. هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به معلمی که در مدارس روستایی تدریس و نسبت به حقوق پایین نومعلمان گلایه داشت گفت: امسال ۸ نفر از معلمان نمونه کشوری از میان معلمان روستایی بودند که این نشان دهنده توجه به آنهاست.

وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند، اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیرو‌های مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم ادامه داد: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.

معلمان محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند

وی افزود: بعد از اجرای رتبه بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم.

دانشجومعلم دیگری نیز در خصوص رفاهیات معلمان، واریز حق التدریسی‌ها و فوق‌العاده ویژه معلمان پرسید که وزیر آموزش و پرورش در جواب گفت: رفاهیات فرهنگیان در سال گذشته هم نداشتیم، اما امسال پاداشی به عنوان روز معلم برای فرهنگیان امشب واریز می‌شود.

وی گفت ساماندهی حق‌التدریسی‌ها امسال بهتر از سال‌های قبل بوده که سه ماه آن واریز شده و طی ۲ هفته دیگه ۳ ماه دیگر هم واریز می‌شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید هم کلا از این بابت تسویه می‌کنیم. فوق العاده ویژه را هم همه دریافت می‌کنند، اما فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی به همه تعلق نمی‌گیرد بلکه به معلم چند پایه، روستایی و شبانه روزی تعلق می‌گیرد.

پاداش بازنشستگان هر ساله در نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود

معلم بازنشسته دیگری از تاخیر در پرداخت پاداش و سنوات بازنشستگان گفت و از وزیر خواستار پرداخت به موقع شد تا گوشه‌ای از مشکلات زندگی را بگیرد که صحرایی در جواب گفت: سال گذشته ۲۲.۷ همت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ قبل از عید پرداخت شد، هرسال پاداش بازنشستگان نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود و امیدواریم پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۲ زودتر پرداخت شود.

tags # معلم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند