Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین " کاغذ زباله نیست" توسط دو گروه دوستدار محیط زیست و بنیاد ساناهی در شهر سنندج اجرا می شود و از تاریخ 24 شهریور لغایت 5 مهر ماه ادامه دارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، تولید زباله از جمله مباحث مهم محیط زیستی ایران و جهان در سالهای اخیر است.حجم زیاد زباله های تولیدی و رها شده از یک سو و آثار مخرب و آلودگیهای محیط زیستی از سوی دیگر ، بشر را به ارائه راه کارها و اقداماتی در راستای کاهش یا توقف این روند واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


با توجه به بالا بودن سرانه مصرف کاغذ در ایران و ضعف فرهنگ تفکیک زباله باید گفت طی سال‌های آینده محیط زیست ایران با خطر جدی مواجه خواهد شد این در حالی است که می‌توان با مصرف بهینه کاغذ، تفکیک زباله از مبدا و بازیافت مجدد کاغذهای باطلع از وقوع این خطر پیشگیری کرد.

 


صلاح ویسی هیات علمی گروه معماری دانشگاه کردستان  و موسس گروه دانشگاهیان دوستدار محیط زیست در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کمپین کاغذ زباله نیست در شهر سنندج توسط دو گروه دوستدار محیط زیست و بنیاد ساناهی در شهر سنندج اجرا می شود و از تاریخ 24 شهریور لغایت 5 مهر ماه ادامه دارد .

 


وی گفت: اهداف این کمپین در چند چیز لحاظ می شود که به مردم یاد دهیم که این کتابها زباله نیست و دوباره استفاده می شود و کتاب هایی که در خانه وجود دارد و دیگرلازم ندارند را دور نریزند و دوباره می تواند توسط عده ای استفاده شود.

 


وی افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده مجدد از کتاب های درسی، غیر درسی و کمک درسی است که مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای اینکه یک تن کاغذ بدست آوریم باید 17 تنه درخت را قطع کنیم و این به معنای کاهش انرژی در جامعه است لذا ما سعی کردیم با تشکیل این کمپین با استفاده از بازیافت کاغذ به محیط زیست کمک کنیم .

 


ویسی خاطر نشان کرد: هدف دیگر ما این است که این کتاب های قابل استفاده ی مجدد را ممیزی و  به دست دانش آموزان نیازمند برسانیم و کتاب های غیر درسی را به کتابخانه های روستاها تقدیم کنیم.

 


وی راه‌اندازی این کمپین را خودجوش و کاملا مردمی دانست که هیچ درآمدی برای اعضا ایجاد نمی‌شود بلکه فقط تنها هدف ما تفکیک کاغذ از زباله و اخذ درآمدی از این طریق برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی