Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قلیزاده علیار مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی و نویسنده چندین کتاب در موضوع دفاع مقدس، در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بابیان اینکه مسئولین نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس بی‌تفاوت هستند، افزود: متاسفانه در دوره کنونی کار خاصی برای دفاع مقدس صورت نمی‌گیرد و بیشتر کارهای کلیشه‌ای‌ و برای خالی نبودن عریضه است که فایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اکنون در سالهای عُسرت ارزشهای دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی و بلکه کل کشور به‌سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ سال از روزی که گفته‌بودند فیلم شهیدباکری ساخته ‌خواهد شد، گذشته و واقعا معلوم نیست مسئولین نمی‌دانند باید فیلمی برای شهیدی شاخص و بزرگوار همچون باکری ساخته‌شود یا می‌دانند و کاری نمی‌کنند!

قلیزاده علیار باتاکید بر اینکه شایسته است دورهمی‌های صمیمی دفاع مقدس با حضور یادگاران دوره دفاع مقدس و جانبازان و رزمندگان جبهه ها با حضور مسئولان جدی مسئولان رده بالا مثل استانداران و ائمه جمعه و بلکه در دفاتر ایشان برگزار شود، یادآور شد: مسئولین صرفا به نوشتن تقویم هفتگی در طول هفته دفاع مقدس عادت کرده‌اند که فقط هر روز را به اسم خاصی نامگذاری کرده و مراسمی کلیشه ای برگزار نمایند که هیچ بار فرهنگی و معنایی در راستای انتقال عظمتهای دفاع مقدس به نسل امروزی و نسل فرداها ندارد.

این نویسنده، شاعر و روزنامه نگار تصریح کرد: برای ستارگان درخشانی همچون شهید باکری تاکنون هیچ‌کار ارزشمندی – جز چند کتاب - صورت نگرفته‌ و هنوز یک فیلم یک‌ساعته هم زندگی این شهید بزرگوار ساخته‌نشده‌ که جای بسی تأسف دارد.

وی بابیان اینکه برای ستارگان کم‌سو و شهدای غیرشاخص نیز باید اقدامات اساسی صورت گیرد، گفت: شهریار با شعری جاودانه توانست کوه حیدربابا را در تاریخ ایران جاودانه کند و این اهمیت هنر و ادبیات را نشان می‌دهد و می توان از شهدا و جانبازان و رزمندگان غیرشاخص نیز اثری تاثیرگذار و شاخص در قالب هنر مثل فیلم و داستان ساخت.

قلیزاده علیار ادامه داد: نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز می‌توانند با پرداختن به زندگی‌نامه شهیدان شاخص و نیز غیرشاخص‌ و ابعاد مختلف زندگی و فداکاری آنان که تاکنون بیان نشده، از ایشان نیز یک قهرمان واقعی در اذهان عمومی نشان دهند و نام آنان را نیز در تاریخ جاودانه‌کنند.؛ چرا که کشور و ملت و نسلهای امروزی و آتی ایران، برای حراست از هستی خود و حفظ استقلال کشور و تداوم نظام جمهوری اسلامی، نیاز به شناخت شهدا و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و تاریخ آن دوره مهم دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن آذربایجان غربی دفاع مقدس حوزه هنری ادبیات دفاع مقدس فیلم شهید باکری شهریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان و اجلاسیه شهدای شهرستان لنده، یادواره آبروی محله روحانی مفقودالاثر شهید سید رمضان سیروس شهید شاخص سال ۱۴۰۳ در لنده باحضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه لنده با اشاره به نقش روحانیون در دفاع مقدس و بعد از آن گفت: روحانیون از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش راهبری جامعه را برعهده داشته و دارند که نقش بارز روحانیون در روشنگری جامعه در خصوص مسائل مختلف همواره آشکار است و در دفاع مقدس نیز حضور آنان قوت قلبی بود برای همه رزمندگان و بر اساس آمار بیش از ۳ هزار روحانی شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
سرهنگ پاسدار روح الله ویسی افزود: شهید والامقام سید رمضان سیروس تنها شهید روحانی شهرستان لنده است که به‌واسطه ابعاد شخصیتی ممتاز در حوزه اخلاق، مسائل دینی و اعتقادی که این شهید والامقام داشتند به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ شهرستان لنده انتخاب شدند.
در ادامه نیز امام‌جمعه بخش سوق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان به‌خصوص شهدای روحانی گفت: امنیت و آسایش امروز را مرهون خون شهدا هستیم، چرا که با وجود این‌همه مشکلات اقتصادی مردم پای آرمان‌های امام و رهبری و شهدا ماندند که این نشان از ایمان و اعتقاد آنان دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کیانی اصل گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شهیدان بحث حضور در نماز جماعات و مساجد بود که این مهم متاسفانه امروزه به‌واسطه عملیات جنگ ترکیبی دشمنان کم‌رنگ‌تر شده است که باید همه ما نسبت به وصیت‌نامه شهیدان دغدغه داشته باشیم.
امام‌جمعه بخش سوق گفت: هدف اصلی دشمن در ناتوی فرهنگی خود، جوانان و نوجوانان هستند که می‌خواهند با ترویج فرهنگ منحط غربی آنها را به گمراهی بکشانند.
وی افزود: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم برای کنگره شهدای استان و اجلاسیه شهدای شهرستان‌ها سنگ تمام بگذاریم و عطر و بوی فرهنگ و تفکر شهیدان را در سراسر استان جاری و ساری کنیم و در مسیر شهدا گام برداریم.
لازم به ذکر است، این برنامه به همت کمیته روحانیون و طلاب اجلاسیه شهدای شهرستان لنده و حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) وناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله دکلمه و مداحی برگزار شد

دیگر خبرها

  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی