Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@13:57:50 GMT

سفالگران سمنان با «کیمیای خاک» می‌آیند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۲۹۴۹

سفالگران سمنان با «کیمیای خاک» می‌آیند

به گزارش پارس نیوز، 

 نمایشگاه سفالگران سمنان با نام «کیمیای خاک» از سوی انجمن سفالگران ایران جمعه (۶ مهر ماه) ساعت 17 در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه 39 اثر با تکنیک زیر لعابی، نقش برجسته و لعاب احیاء از 16 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

فرزانه کلانتری٬ مرضیه دربانیان٬ غلامرضا پهلوان٬ فریبا زیارتی٬ فرشته مهر پویان٬ مهدی شوقیان وصال٬ پیمانه روشن زاده٬ اختر خیاط٬ سمیه ابراهیمی٬ مهدی پازوکی٬عزرا عمران نیک٬ فتح الله زیارتی٬ احسان آرمان٬ حبیب دانایی فرد و میترا ذاکرین هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفالگری در استان سمنان به‌ علت مرغوبیت خاک و اقلیم کویری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از سمنان به عنوان یکی از قطب‌های سفالگری ایران یاد می‌شود. اوج هنر سفالگری در استان سمنان براساس یافته‌های باستان‌شناسانه به تپه‌حصار دامغان برمی‌گردد که پیشینه‌ای 6000 ساله دارد.

نمایشگاه «کیمیای خاک» تا 17 مهر میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زمستان ایران خاک استان سمنان استان سمنان ایران خاک زمستان پارس پارس نیوز سفالگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، پایگاه مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران جهت رفاه حال علاقه‌مندان به کتاب از دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در دسترس قرار گرفته است.

به این‌ترتیب کاربران می‌توانند برای ثبت‌نام و جست‌وجوی کتاب‌های مورد علاقه خود و افزودن آنها به صفحه علاقه‌مندی‌های شخصی به سایت مراجعه کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرده «به عموم کاربران توصیه می‌شود جهت بهره‌مندی از نمایشگاه مجازی از همین امروز صفحه علاقه‌مندی‌های شخصی خود را به‌روز کنند و زمان خرید را به روزهای آخر نمایشگاه موکول نکنند.»

کد خبر 6098300 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود