Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:02:33 GMT

طلاب باید الگوی اخلاق باشند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۲۹۶۸

طلاب باید الگوی اخلاق باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: مسئله تبلیغ بسیار اهمیت دارد و آنچه اسلام را پیش برده تبلیغ آن بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری مناطق نیازمند حضور مبلغان دینی است، گفت: در کشور هند و اندونزی جمعیت‌های مسلمان فراوانی زندگی می‌کنند که خود ظرفیتی برای کار تبلیغی میان آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه مبلغ اگر بخواهد دیگران را هدایت کند در درجه اول باید خود را بسازد، تصریح کرد: مبلغ تا خود را نسازد نمی‌تواند بر دیگران اثر بگذارد بنابراین برای ساختن خویش نخست باید جنبه علمی خود را قوی کند.

مبلغ دینی باید از مسائل جهان آگاه باشد

وی گفت: مبلغ دینی علاوه بر جنبه علمی باید از مسائل جهان و اتفاقات اطراف خود آگاه باشد و لذا آگاه به زمان بودن یکی دیگر از مراحل ساختن خویش است.

آیت الله سبحانی ابراز داشت: برنامه‌های جامعه المصطفی العالمیه باید مطابق با نیازهای جامعه باشد و به آن‌ها پاسخ دهد و طلابی که فارغ التحصیل می‌شوند نیز باید بتوانند در کشورهایی که وارد می‌شوند تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برنامه طلاب خارجی با ایرانی باید متفاوت باشد، افزود: آموزش و تسلط این طلاب به زبان عربی و تبدیل شدن آن‌ها به سخنرانان و خطبای ماهر بسیار اهمیت دارد و مهم است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه فقه القرآن باید به عنوان درس رسمی باشد به اخلاق اشاره کرد و گفت: طلاب باید الگوی اخلاق باشند؛ این اخلاق مراحلی دارد که عبارت‌ است از علم اخلاق، خود اخلاق و الگو بودن از نظر اخلاق.

وی با بیان اینکه باید در جامعه علاوه بر علم اخلاق و خود اخلاق اساتیدی باشند که زندگی آنها برای دیگران الگو باشد، اظهار کرد: امروز برای اداره جامعه نیاز به الگو داریم و طلاب می‌توانند الگوهای تأثیرگذاری در جامعه باشند.

وی گفت: تشویق شاگرد توسط استاد بسیار مهم است و موجب رشد و پیشرفت شاگرد می‌شود لذا باید اساتید به این امر توجه نمایند.

کد خبر 4413229

منبع: مهر

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی جدید آیت الله جعفر سبحانی جامعه المصطفی العالمیه ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا گرگان مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای کاهش کم حجابی در حال انجام است و انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها بیش از پیش انجام گیرد.

موسوی به دیدار معملمان با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمان باید الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند زیرا همه تلاش‌ها می‌بایست منجر به تعلیم و تربیت شود.

امام جمعه آوج تصویب سند تحول آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: علامه شهید مطهری و علمایی همچون حسن زاده آملی و.... در مسیر تربیت شاگردان طراز اول انقلاب تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حجت السلام موسوی وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را مایه برکت و پیشرفت امت‌های اسلامی دانست و افزود: وقتی فرمان انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقام معظم رهبری صادر شد چشم دوستداران و دشمنان به سمت ایران اسلامی بود که آیا این اقدام به سرانجام خواهد رسید.

موسوی خاطر نشان کرد: وقتی به حوادث آمریکا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پلیس آمریکا در اوج ادعای حقوق بشر برخورد خشونت آمیزی با دانشجویان خود دارد.

امام جمعه آوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد: آن حضرت در خفقان زمان خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند لذا وظیفه داریم در خور شأن حضرت برنامه عزاداری برگزار نمائیم.

کد خبر 6095713

دیگر خبرها

  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم